محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

چه مدت بعد از زایمان می توان از شکم بند طبی استفاده کرد ؟

چه مدت بعد از زایمان می توان از شکم بند طبی استفاده کرد ؟

شکم بند یک ابزار کاربردی برای تقویت بافت شکم و جلوگیری از افتادگی آن است. شکم بند طبی بسته به وضعیت بدنی افراد میتواند کاربرد طبی و التیام بخش نیز پیدا کند. از جمله کاربردهای شکم بند زمانی است که فرد دوره ی بارداری و زایمان را پشت سرگذاشته و ممکن است نگرانی هایی در مورد نامتعادل شدن وضعیت بدن و عضلات شکم داشته باشد.

میانگین بازه ی زمانی در نظر گرفته شده برای استفاده از شکم بند سه هفته بعد از زایمان است و زمانی کمتر از این توصیه نمیشود. شکم بند صرفا برای کنترل عضلات جلوی شکم نیست و میتواند از ایجاد پهلو نیز جلوگیری کند. در هنگام خرید شکم بند می توانید بر اساس توده ی بدنی خود نسبت به خرید سایز مناسب اقدام کنید.

نکات مهم در انتخاب شکم بند بعد از زایمان

پهنای شکم بند بعد از زایمان

شکم بند هایی که طول کمتری دارند میتوانند در دوران زایمان نیز مورد استفاده قرار بگیرند و همچنین انتخاب مناسبی در فصل گرما هستند و اجازه میدهد بخش زیادی از بدن آزاد بماند. در هنگام بارداری نیز این نوع از شکم بند در زیر توده ی شکم قرار گرفته از پهلو ها پشتیبانی میکند. شکم بندهایی با طول کم مناسب استفاده در زیر لباس هستند بخصوص برای افرادی که علاقه ندارند نمایی از کمربند در زیر لباس مشخص باشد.

 

مهار فشار های پس از زایمان

در دوران بارداری به علت سنگین شدن شکم ممکن است فرد فشار زیادی را در ناحیه ی استخوان های کمر تجربه کند و لازم باشد که پس از زایمان یک دوره ی التیام را پشت سر بگذارد. شما می توانید به کمک تمهیداتی از تغییر فرم بدن پس از زایمان جلوگیری کنید؛ برای اینکار لازم است شکم بند مناسب بدن خود را تهیه کرده و به شکل منطقی مورد استفاده قرار دهید. شکم بند می تواند نیروی مخالف جاذبه را به بدن وارد کرده و فشارهای ناشی از تغییرات عضلانی را مهار کند. همچنین انرژی بیشتری را در ناحیه ی شکم ذخیره کرده و مجددا قدرت و ارتجاعی بودن این بافت را تامین میکند.

 

آیا می توان در هنگام خواب از شکم بند استفاده کرد؟

چنانچه قصد دارید از شکم بند در حین خواب استفاده کنید بهتر است آن را کمی گشاد کرده یا در صورتی که شکم بند دارای بند های کناریست؛ این بند های کمکی را باز کنید. عموما استفاده از شکم بند در زمان خواب توصیه نمیشود مگر زمانی که احساس می کنید نیاز به استراحت طولانی و ماندن زیاد در رخت خواب دارید.

 

نحوه ی صحیح شست و شوی شکم بند طبی

شکم بند ها دارای چسب های خاصی هستند که می توانند در اثر جذب پرز یا فرسایش کیفیت خود را از دست بدهند به همین منظور بهتر است در شست و شوی شکم بند چند نکته را رعایت کنید. چنانچه شکم بند دارای تسمه های جداگانه است بهتر است که تسمه ها با فرسایش ناشی از شست و شو ارتباط پیدا نکنند و در مورد بافت اصلی شکم بند نیز می توانید این شی را در یک کیسه ی پارچه ای قرار داده و در ماشین لباسشویی بگذارید. هر چند بسیاری از شکم بند های طبی به صورتی طراحی میشوند که ضد حساسیت باشند اما توصیه میشود که این محصول را روی لباس زیر یا پیراهن های معمولی ببندید.

 

قیمت شکم بند طبی

شکم بند های طبی با توجه به بافت و طراحی به کار رفته می توانند قیمت های مختلفی نیز داشته باشند. برخی از انواع محبوب این شکم بند ها؛ طول بلندی داشته و بخش زیادی از بدن را میپوشانند. طراحی این محصولات محبوب در ظاهر ساده بوده اما بافت و مواد به کار رفته باعث شده تا شکم بند حالت سفت و کشی مرغوبی داشته باشد. متوسط قیمت کمربند های پهن بعد از زایمان ۵۰۰ هزار تومان است که میتواند در یک بازه ی زمانی طولانی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.