محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

درمان درد مچ دست در طب سنتی و ارتوپدی

درمان درد مچ دست در طب سنتی و ارتوپدی

طب سنتی به شاخه ها و بخش های مختلفی تقسیم میشود و زمانی که شما برای درمان یک عارضه به طب سنتی مراجعه میکنید باید انتظار این را داشته باشید که با اسامی و شیوه های مختلفی رو به رو شوید و همچنین لازم است انتخاب کنید که قصد درمان شدن به کدام یک از این شیوه ها را دارید. می توان از مچ بند طبی و یا داروهای گیاهی به صورتی خوراکی و یا موضعی استفاده نمود. در مورد درد مچ دست نیز امروزه افراد و مراکز زیادی در مورد شیوه ی درمان این مشکل مدعی هستند و در این مقاله با برخی از رایج ترین شیوه های درمان درد مچ دست در طب سنتی آشنا میشویم.

 

طب سوزنی و درمان مچ درد

طب سوزنی شیوه ای به نسبت شناخته شده است که ریشه ای کهن داشته و اغلب افراد می توانند با احساس امنیت بیشتری برای درمان مشکلات خود به سراغ این شیوه بروند. طب سنتی بر اساس تعریف یک سیستم خاص برای بدن ایجاد شده و با تحریک و تقویت این سیستم ها در نقاط مسدود یا ضعیف شده سعی دارد سلامتی را به بدن برگرداند. این طب برای افرادی که در ناحیه ی مچ دست دچار مشکل شده اند نیز شیوه های درمانی خاصی را در نظر گرفته است.

 

مشکلاتی که می توانند باعث ایجاد درد در ناحیه ی مچ شوند

از مهم ترین عواملی که باعث آسیب دیدن مچ دست می شوند ضربات بیرونی و ناگهانیست. به طور مثال اگر در حین زمین خوردن فشار زیادی به مچ دست وارد شود این ناحیه می تواند به طور جدی و به مدت طولانی درگیر درد و ناتوانی شود. اغلب افراد در اثر افتادن دچار رگ به رگ شدن می شوند و شکستگی در این نواحی در کمتر مواقعی رخ میدهد. به دلیل بافت پیچیده و ظریف مچ دست و کارکرد بالای آن؛ جراحی برای افرادی که دچار شکستگی در این ناحیه شده اند گاها اجتناب ناپذیر می باشد.

 

دومین علتی که می تواند درد شدیدی را در ناحیه ی مچ دست ایجاد کند تداوم یک فشار خاص است. به طور مثال شما هنرمند یا فردی هستید که ساعت های زیادی به کمک دست های خود تایپ میکنید. گاها به دلیل کار زیاد یا داشتن عادت های نادرست ممکن است مچ دست به تدریج دچار درد و مشکل شود. این مشکل زمانی به وضعیت اضطراری میرسد که علایم خود را به صورت التهاب در ناحیه ی مچ دست نشان دهد.

 

در مواردی که افراد دچار سندرم تونل کارپال شوند می توانند به کمک انجام برخی تمرینات ورزشی مخصوص مچ دست به تقویت این بخش از آناتومی کمک کنند. این سندرم باعث میشود تا فرد کم کم احساس لامسه و قدرت را در دستان خود از دست بدهد و از پس برخی کارهای ساده ی روزمره بر نیاید. این مشکل معمولا به صورت تدریجی ایجاد میشود.

 

آیا استفاده از مچ بند طبی می تواند به روند درمان کمک کند؟

مچ بند ها و ابزار های طبی کشی مشابه لزوما ابزار های مدرن و جدیدی نیستند و از گذشته های دور؛ انسان ها برای مهار برخی درد ها یا فشار ها از بستن و ایجاد ثبات در برخی نواحی آناتومی بدن استفاده می کردند. مچ بندهای طبی به شکل مهندسی شده و بهینه تری طراحی میشوند و می توانند درد و فشار را در ناحیه ی مچ دست به حالت استاندارد در اورند. اگر شما با مچ درد های روتین در اثر کار با موس و کامپیوتر یا فعالیت ورزشی رو به رو هستید؛ استفاده از مچ بند های طبی می تواند تا حد زیادی کمک دهنده باشد.

از ابزار های طبی مشابه مچ بند یعنی انواع کمربند های طبی می توان به عنوان ابزار هایی اصیل و قدیمی جهت کنترل درد و تقویت عضلات بدن یاد کرد. امروزه این ابزار ها مانند بسیاری از ابزارهای کاربردی بشر به روز رسانی شده اند و با شناخت پیدا کردن نسبت به کاربرد این ابزار ها می توانیم استفاده ی بهتری نیز داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.