محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

گردن درد آلرژی و آرتروز و استفاده از گردنبند طبی

گردن درد آلرژی و آرتروز و استفاده از گردنبند طبی

گردن درد آلرژی و گردن درد آرتروز به چه صورت هستند ؟

یکی از مشکلات شایع که در بسیاری از افراد دیده می شود و عوامل مختلفی در آن دخیل هستند گردن درد آلرژی و گردن درد آرتروز می باشد. این مشکل فرد را از انجام روزانه خود وا می دارد. بهتر است بیشتر با این بیماری آشنا شویم و راه های درمان که یکی از آنها گردنبند طبی است، نیز بدانیم. خیلی از مواقع پیش می آید که مفاصل و استخوان های گردن متورم می شوند و دردهای زیادی را در این ناحیه احساس می کنیم و این درد به بازو نیز انتقال می یابد. این موضوع دقیقا زمانی اتفاق می آفتد که غضروف در این ناحیه تجزیه و از بین می رود که در این صورت دردهای وجشتناکی را فرد تجربه می کند.

به این نوع دردها که بر اثر از بین رفتن غضروف بین مفاصل در گردن به وجود می آید آرتروز گردن می گویند. آستئوآرتریت یکی دیگر از اسم های این بیماری می باشد و به صورت علمی بیشتر از این واژه استفاده می گردد. در این نوع درد ناحیه متورم و باد می کند. افرادی که در سن بالا هستند بیشتر از این موضع رنج می برند. وقتی مفاصل پوشش و حفاظی که در این نقطه وجود دارد را از بین می برند این بیماری بیش از بیش خود را به نمایش می گذارد. در این بخش می خواهیم بیشتر در مورد درمان این  موضوع و عواملی که این دردها را تشدید می کند سخن بگوییم.

عوامل تشدید کننده مشکلات گردن درد

  • عوامل مختلفی باعث تشدید این دردها و حتی به وجود آمدن آن می شوند مانند کارهای ساختمانی که بیشتر باید فرد سرش رو به بالا باشد و بازوهایش نیز در بالای سرش بوده و فعالیت های همچون رنگ کردن را انجام می دهند.
  • شغل های مختلفی که پشت میز نشین هستند یا افرادی که در پشت فرمان ماشین ساعت های زیادی رانندگی می کنند این افراد نیز بیشتر دچار درد در ناحیه گردن می شوند.
  • به یاد داشته باشید که طزیقه درست نشستن و درست خوابیدن نیز تاثیر خیلی خوبی در کاهش دردها دارد. افرادی که در پشت میز گوز می کنند و یا در موقع خواب از بالش های سفت و مرتفع استفاده می کنند شدیدا در معرض گردن درد آلرژی و آرتروز می باشند.

 

راه درمان گردن درد آلرژی و آرتروز گردن چیست؟

ممکن است به دلیل فشار زیادی که آرتروز به گردن می آورد کانال نخاعی کوچک شده و آسیب های زیادی بر روی فرد ایجاد آید. حتما باید در چنین مواقعی به پزشک مراجعه نمود و راه های درمان را دنبال کرد. برخی از آنها فرد را برای عمل های جراحی معرفی می کنند که در این بخش مراقبت های بعد از عمل از خود عمل نیز مهمتر خواهد بود در این مواقع حتما فرد باید از گردنبند طبی استفاده کند تا آسیب بیشتری به این عضو وارد نشود.

از راه های درمان دیگر می توان به فیزیوتراپی یا ورزش، لیزر و ماساژ درمانی نیز اشاره نمود. خوشبختانه امروه کلینیک های هستند که بدون عمل این بیماری را درمان می کنند یکی از راه های درمان این موضوع همانطور که گفتیم استفاده از گردنبند طبی می باشد که در مواقع استفاده از آن باید به مواردی دقت کنیم.

 

نکات مهم برای استفاده از گردنبند طبی

حتما می دانید که این محصول در مدل های مختلفی می باشد و دارای انعطاف پذیری خوبی است که به گردن فرد آسیبی وارد نشود و از این حیث مورد توجه افراد مختلفی قرار می گیرد. نکات مهمی که باید حتما در مورد استفاده از این گردنبند طبی بدانیم به این شرح است.

  1. به یاد داشته باشید که گردنبند را باید بر روی گردن خود به اندازه کافی محکم کنید نه آنقدر محکم که به بافت و عضلات گردن آسیبی وارد کند و نه آنچنان شل باشد که استفاده از آن فایده ای نداشته باشد.
  2. شاید لزومی نداشته باشد که در هنگام خواب از این گردنبند طبی استفاده کنید و فقط در مواقع ضروری که باید فعالیت های سنگینی را انجام دهید این محصول را بر روی گردن خود قرار دهید پس این موضع را حتما باپزشک خود در میان بگذارید.
  3. برخی از گردنبندها نرم هستند و برخی محکم و سخت هستند باید به یاد داشته باشید که استفاده از هر کدام از آنها حتما باید با مشورت پزشک انجام شود و خودسرانه نباید این مدل ها را استفاده کرد زیرا باعث صدمات بیشتری به گردن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.