محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

راه های کمک به شانه در رفته با اسلینگ شانه ای و شانه بند طبی

راه های کمک به شانه در رفته با اسلینگ شانه ای و شانه بند طبی

در رفتگی شانه یکی از آسیب دیدگی هایی است که ممکن است افراد به دلایل مختلفی مانند ضربات شدید و حوادث مختلف به آن دچار شوند. این مسئله می تواند منجر به آسیب دیدگی های خفیف و شدیدی در ناحیه استخوان شانه شود و موجب خارج شدن این استخوان از تیغه شانه خواهد شد. در صورتی که افراد دچار این آسیب دیدگی  در ناحیه شانه خود شده باشند، باید در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه نمایند تا بتوانند به درمان آن بپردازند و در صورت نیاز از شانه بند طبی  استفاده نمایند. پس از درمان این ناحیه معمولا شانه در مدت زمانی کوتاه به طور کامل ترمیم می شود و فرد می تواند مجددا این ناحیه را مورد استفاده قرار دهد.

در رفتگی شانه معمولا با درد زیادی همراه است و در این حالت به بخش های مختلف شانه مانند تاندون ها و عضلات فشار و آسیب بسیار زیادی وارد می شود. استفاده از شانه بند طبی و آویز دست یا اسلینگ شانه یکی از راه های درمان است که در ادامه بررسی می کنیم.

 

روش های درمان در رفتگی شانه

 

به طور کلی برای اینکه شانه در رفته بتواند به خوبی بهبود پیدا نماید، روش های درمانی مختلفی وجود دارد که این روش ها با توجه به مشکل و آسیب دیدگی کاملا متفاوت می باشد. فراد در صورتی که دچار آسیب دیدگی های شدید در این ناحیه شده باشند، باید زیر نظر پزشک خود هریک از این درمان ها را انتخاب نموده و تا بهبودی کامل ادامه دهند. از جمله راه های درمان و کمک به بهبودی شانه در رفته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

جا انداختن مفصل شانه

یکی از مواردی که در صورت در رفتگی خفیف شانه توسط پزشک مورد استفاده قرار می گیرد، جا اندازی مفصل در رفته شانه می باشد. برای انجام این کار معمولا نیازی به جراحی نمی باشد و پزشک به صورت کاملا حرفه ای استخوانی که از جای خود خارج شده است را سرجای خود باز می گرداند. این عملیات درمانی معمولا باید بلافاصله پس از در رفتن شانه انجام شود و پس از انجام آن شانه باید تا دت زمانی خاص به صورت کاملا ثابت نگه داشته شود. برای ثابت نگه داشتن مفصل شانه معمولا از اسلینگ های شانه از نوع آتل دار استفاده می گردد که می تواند از بروز هرگونه حرکات شدید و خفیف تا زمان بهبودی در این ناحیه جلوگیری نماید.

 

اسلینگ دست و شانه ای یا آویز دست و شانه ای

یکی از بهترین ابزارهای کمک کننده که در بسیاری از مواقع جهت درمان و کمک به بهبودی ناحیه آسیب دیده شانه از آن استفاده می گردد، اسلینگ دست یا آویز دست شانه ای می باشد. این محصول که جزء محصولات ارتوپدی به حساب می آید، می توانند درد این ناحیه را به میزان زیادی کاهش داده و موجب از بین رفتن تورم و آسیب دیدگی آن شود. در برخی مواقع پس از انجام عمل های جراحی نیز از این محصول به مدت چند هفته جهت تسریع در روند بهبودی دست استفاده می گردد. امروزه آویزهای دست شانه ای مطابق با نوع آسیب دیدگی شانه در طرح های مختلفی تولید و عرضه می شوند که افراد در صورت در رفتگی شانه خود می توانند از این محصول جهت سرعت بخشیدن به روند درمان شانه خود بر اساس نظر پزشک متخصص استفاده نمایند.

 

شانه بند طبی

شانه بند نیز همانند محصول قبل یکی از راه های کمک به شانه ی در رفته می باشدو استفاده از شانه بند طبی می تاند از ایجاد فشار زیاد به شانه جلوگیری نماید و در بهبود مشکلات شانه کمک شایانی نماید. شانه بند یا بازوبند طبی دارای انواع مختلفی می باشد که دارای طرح ها و جنس های گوناگونی هستند. با توجه به نوع مشکل ایجاد شده در شانه و توصیه پزشک و همچنین راحتی بیمار یکی از انواه شانه و بازوبند را می توان تهیه و مورد استفاده قرار داد.

 

جراحی شانه

یکی از روش هایی که جهت درمان مشکل در رفتگی شانه استفاده می شود، انجام عمل های جراحی بر روی شانه می باشد. این روش معمولا در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که در رفتگی شانه به سایر نواحی مانند تاندون ها، عصب ها و ماهیچه ها آسیب شدید وارد کرده باشد و یا اینکه فرد به صورت مکرر دچار این مشکل شود. برای انجام جراحی نیز روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به میزان آسیب دیدگی متفاوت است.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.