محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

درد آرنج دست راست نشانه و استفاده از آرنج بند طبی

درد آرنج دست راست نشانه و استفاده از آرنج بند طبی

درد آرنج دست راست نشانه چیست ؟

آیا تا به حال شما هم دردی در آرنج دست راست خود احساس کرده اید؟ آیا با حرکات و فعالیت های بیشتر این درد نیز زیادتر می شود؟ آیا آرنج بند طبی می تواند درد را کاهش دهد؟ به صورت روزانه چون بیشتر از دست راست استفاده می کنیم ممکن است درد در این منطقه بیشتر حس شود. حتما دوست دارید در مورد چرایی این موضوع بیشتر بدانید پس با ما همراه بمانید تا همه جوانب این موضوع را بررسی کنیم. درد در آرنج در موارد مختلفی به وجود می آید که باید به  خوبی محل مورد نظر توسط پزشک معاینه شود.

درد ممکن است از شکستگی باشد، شاید تاندن کشیده شده باشد، ممکن است آرنج دچار در رفتگی یا جا به جایی شده و درد در این قسمت پیچیپده است. احساس درد نیز هر کدام مختلف خواهد بود. برخی از آنها شروع می شوند و وقتی دست را در یک حالت قرار می دهید کمی آرام می شود اما به محض تکان خوردن دوباره درد در بدن می پیچد که این امر نشان دهنده کشیدگی تاندون بازو یا دررفتگی در آرنج می باشد.

اگر درد بیاید و ماندگار شود و به هیچ عنوان آرام نشود و امان فرد را ببرد حتما دچار شکستگی شده است و نیاز به برسی بیشتر دارد. برخی از دردها آرام تر می آیند و می روند و برخی فروکش می کنند ولی دوباره با درد بیشتری به سراغ فرد می آیند. ممکن است بازو یا آرنج سوزن سوزن شود یا وقتی بازو باز و بسته می شود درد در این منطقه جریان یابد. بیشترین افرادی که دچار دردهای آرنج می شوند تنیس بازان هستند. برای درمان نیاز به استراحت، استفاده از آرنج بند طبی و در برخی از مواقع فیزیوتراپی می باشد.

 

چه زمانی برای درمان آرنج باید به پزشک مراجعه کنیم؟

متاسفانه بسیاری از افراد خودسرانه به درمان آسیب های وارده به آرنج خود می شوند و یا به افرادی مراجعه می کنند که هیچ مجوزی برای این کار ندارند و به علت نداشتن تخصص لازم صدمه را بیشتر کنند. بنابراین باید این مورد را جدی گرفت و حتما برای اینکار به یک پزشک متخصص مراجعه کرد. چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟ جواب این سوال کاملا مشخص است باید زمانی که درد در آرنج پدیدار شد به پزشک مراجعه کنیم.

این دردها ممکن است خفیف یا شدید باشد که با توجه به نوع آسیب وارده این درد متغیر است. اگر در آرنج خود تغیر شکلی دیدید به طوری که برآمدگی یا تو رفتگی را به چشم دیدید یا زمانی که قرمزی و التهاب یا سوزش را حس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی های لازم را به عمل آورند تا بتوانند هر چه زودتر درمان را شروع کنند.

اگر در طول شب از درد نمی توانید بخوابید یا اینکه نمی توانید بازوی خود را باز و بسته کنید یا از روی درد دچار تب و لرز شده اید کبودی در محل و ناتوانی برای حمل اشیاه مختلف همگی مواردی هستند که نشان می دهند هر چه زودتر باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

 

درمان درد آرنج با آرنج بند طبی

یکی از راه های که می توان درد در این منطقه را به خوبی کاهش داد استفاده از آرنج بند طبی می باشد که در مدل و جنس های با کیفیت در بازار وجود دارد. این آرنج بند می تواند در بهترین شکل در درمان کمک کند. با توجه به اینکه قیمت خیلی مناسبی نیز دارد می توان به راحتی آن را تهیه نمود. این محصول دارای دوام خیلی خوبی است و قابلیت شستشو را نیز دارد. بنابراین با تهیه این آرنج بند طبی می توانید به خوبی از آن استفاده کنید. در مواقعی که درد از روی فعالیت زیاد است و یا در رفتگی در دست وجود دارد این محصول با فشاری که به آرنج می آورد درد را تا حد زیادی کاهش می دهد.

راه دیگر فیزیوتراپی است که در آن با استفاده از برق درمانی محل درد را درمان می کنند. آب درمانی، نمک درمانی، ماساژ درمانی و یخ، کشش عضلات و لیزر درمانی از مواردی هستند که در روند درمان می توانند برای بیماران تجویز شوند. تزریق کورتیزون یکی از راه های است که پزشکان ممکن است برای افرادی که آرنج آنها دچار ساییدگی شده است تجویز کنند که بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.