محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

آرتروز مچ دست چیست و چرا باید از مچ بند طبی استفاده شود؟

آرتروز مچ دست چیست و چرا باید از مچ بند طبی استفاده شود؟

مفاصل مچ دست ممکن است به دلایل مختلفی دچار ساییدگی شده و غضروف های آن به مرور زمان دچار تخریب شود. به طور کلی غضروف مچ دست دارای یک حالت انعطاف پذیر است که می تواند به حرکات روان و راحت مچ دست کمک نماید. در برخی مواقع این غضروف ها و مفاصل دچار مشکلاتی می شوند و نمی توانند به آرامی بر روی هم حرکت کنند. در نتیجه مشکلاتی نظیر التهاب، ورم و درد زیادی در این ناحیه ایجاد می گردد.  آرتروز مچ دست درد زیادی دارد و استفاده از مچ بند طبی در کاهش درد ناشی از آرتروز می تواند کمک نماید. این مسئله می تواند موجب بروز اختلالاتی در عملکرد دست شده و انجام فعالیت های مختلف را دچار مشکل نماید. از این رو افراد در ای مواقع به دنبال راه هایی جهت بهبود و درمان آرتروز مچ دست خود می باشند.

 

علت آرتروز مچ دست

عوامل مختلفی می تواند موجب بروز آرتروز مچ دست شود. در برخی مواقع ایجاد عوامل ژنتیکی منجر به بروز آرتروز مچ دست می شود. اما در بسیاری از مواقع این مشکل به دلیل بروز هرگونه آسیب دیدگی در مچ دست مانند ضربه، تصادف، فشار زیاد، حرکات ناگهانی و … رخ می دهد که در نهایت می تواند منجر به آسیب مفاصل و غضروف های مچ شده و درد و التهاب زیادی در این ناحیه ایجاد نماید. افزایش سن و کاهش میزان استحکام استخوان ها نیز از دیگر عوامل موثر در ایجاد این مشکل است.

مفاصل مچ دست ممکن است با گذشت زمان و افزایش سن دچار ضعف زیاید شده و دچار ساییدگی شوند. این مسئله موجب می شود تا در هنگام حرکت دادن مچ دست، این استخوان ها بر روی هم کشیده شوند و موجب بروز آرتروز مچ دست شوند. در صورتی که افراد دچار هریک از این آسیب دیدگی های شوند، باید هرچه سریع تر اقدام به رفع این مشکل نمایند.

 

نحوه درمان آرتروز مچ دست

به طور کلی پزشک متخصص با توجه به نوع و میزان عارضه اقدام به تعیین یک روش مناسب برای درمان آرتروز مچ دست می نماید. از جمله این روش ها شامل موارد زیر می باشد:

استفاده از مچ بند طبی

مچ بندهای طبی یکی از محصولاتی هستند که در جنس، مدل و اندازه های مختلفی تولید می شوند. استفاده از مچ بند طبی موجب می شود تا هرگونه درد، تورم و ناراحتی در ناحیه مچ دست کاهش پیدا کرده و امکان تحرک مچ به راحتی وجود داشته باشد. افرادی که دچار آرتروز و بیماری هایی در این قبیل در مچ دست خود هستند، به کمک این نوع مچ بند می توانند علائم این بیماری را کاهش داده و روند درمان آن را بهبود ببخشند. همچنین برای جلوگیری از تغییر شکل مفاصل و عضلات در بیماری آرتروز نیز می توان از مچ بند طبی به راحتی استفاده نمود. افراد با مراجعه به پزشک می توانند از نوع مناسب مچ بند متناسب با وضعیت خود اطلاع پیدا نمایند.

فیزیوتراپی

یکی دیگر از راه های مناسب جهت درمان علائم آرتروز مچ دست، استفاده از روش درمانی فیزیوتراپی می باشد. این روش شامل تعدادی برنامه مخصوص است که برای مچ دست آسیب دیده طراحی می گردد. به کمک این روش ها می توان مقاومت مچ دست را افزایش داده و از بروز هرگونه آسیب و ضعف در عضلات مچ دست جلوگیری نماید. در این نوع درمان ها معمولا از تجهیزات پیشرفته جهت تسکین درد و درمان آرتروز استفاده می گردد.

ماساژ درمانی

استفاده از روش درمانی ماساژ مچ دست در مواقعی که مفاصل مچ دچار آسیب دیدگی شده باشند، بسیار کارساز می باشد. ماساژ درمانی معمولا از دو طریق ماساژ به صورت دستی و تزریقی انجام می شود که می تواند موجب افزایش تحرک و همچنین کاهش درد مچ دست آسیب دیده شود. همچنین ماساژ درمانی می تواند با افزایش میزان گردن خود در این ناحیه به کاهش تورم آن کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.