محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

درد زانو بعد از تزریق ژل و لزوم استفاده از زانوبند طبی

درد زانو بعد از تزریق ژل و لزوم استفاده از زانوبند طبی

زمانی که فردی به مشکل آرتروز دچار میشود ممکن است احساس خشکی و درد زیادی را در ناحیه ی زانو تجربه کند و این موضوع مشکلات زیادی را در حین رسیدگی به امور روزمره برای او ایجاد کند. تزریق ژل  و استفاده از زانوبند طبی بعد از تزریق یکی از شیوه های مهار این مشکلات است که در مواردی و از سمت پزشک توصیه میشود. تاثیر این ژل میتواند موقت و عموما به صورت شش ماهه بوده و می تواند در کنار مزایای خود یک سری عوارض را برای بیمار ایجاد کند.

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل

رانندگی و ایستادن مداوم پس از تزریق ژل توصیه نمیشود و بهتر است حدود دو روز در حالت استراحت به سر ببرید. پریدن؛ بلند کردن اشیای سنگین یا راه رفتن زیاد میتواند ناراحتی هایی را برای افرادی که این پروسه ی درمانی را پشت سرگذاشته اند ایجاد کند. در برخی از گزارش ها افراد در مورد التهاب یا تورمی می گویند که پس از تزریق ژل رخ میدهد. این علایم را بهتر است هر چه سریعتر به پزشک خود گزارش دهید. همچنین در برخی موارد نیز فرد ممکن است پس از تزریق دچار احساس تب نیز شود.

 

پروسه ی توان بخشی

تزریق ژل به تنهایی کافی نیست و برای بهبود وضعیت لازم است به برخی نکات توجه کنید و اصطلاحا یک دوره ی توان بخشی را پشت سر بگذارید. تمرینات ایروبیک میتواند در این زمینه بسیار مفید واقع شود. اگر فردی هستید که از اضافه وزن رنج میبرید؛ بهتر است بدانید که کاهش وزن میتوانید به کاهش درد و فشار در ناحیه ی زانو کمک دهنده باشد و دوره ی پس از تزریق ژل میتواند زمان خوبی برای کاهش وزن باشد. اگر در حین استفاده از کفش احساس ناراحتی و فرسایش دارید بهتر است یک کفی طبی در درون آن قرار دهید. این موضوع میتواند به کاهش فشار و درد در ناحیه ی زانو کمک دهنده باشد.

ماساژ یک شیوه ی بسیار خوب برای حفظ سلامت و تعادل بدن است و به افرادی که سعی در جلوگیری و مهار کردن فرسایش بدن را دارند نیز توصیه میشود. ماساژ یک شیوه ی درمانی و کاربردیست که تاثیر آن تا حد زیادی در فرهنگ عمومی نادیده گرفته شده و تبدیل به امری بیشتر تشریفاتی شده است.

 

مدت زمان درد زانو پس از تزریق ژل

این موضوع بسیار داینامیک بوده و برخی افراد هیچ گزارش طولانی مدتی از درد ندارند اما برخی افراد ممکن است تا چند روز گزارش هایی در مورد درد و التهاب داشته باشند. شیوه ی تزریق نیز میتواند بر شدت و مدت زمان ادامه یافتن درد تاثیرگذار باشد. اگر تا قبل از تزریق ژل دچار زانو درد های مداوم بوده اید این احتمال زیاد است که پس از تزریق نیز تا چند هفته درد زانوی شما ادامه داشته باشد. اما در نهایت انتظار میرود که تزریق بتواند درد زانو را در افراد مبتلا تا حد زیادی کاهش دهد.

 

حمام کردن پس از تزریق ژل

حمام کردن مخصوصا به شیوه های سنگین مثل جکوزی یا استفاده از وان در این دوران ممنوع است اما یک شست و شوی ساده در زیر دوش مشکلی ایجاد نمیکند. در این دوران صرفا باید به پای خود استراحت داده و مراقب باشید که ریسک عفونت یا التهاب را کاهش دهید. در صورت بروز درد استفاده از کمپرس سرد یا گرم مجاز می باشد مثل قرار دادن یخ یا پد هایی که حرارت و گرما ایجاد میکنند.

 

آیا استفاده از زانو بند طبی در این دوران کارساز است؟

زانو بند های طبی می توانند از طرف پزشک تجویز شده و در مورد بسیاری از دردهای مزمن زانو مورد استفاده قرار بگیرند. بخصوص در دورانی که زانو در حال استراحت است و لازم است از هرگونه فشار احتمالی به دور باشد؛ استفاده از زانو بند های طبی آتل دار تجویز خواهد شد. شما می توانید در مورد استفاده از زانو بند ها و مدت زمان به کار گرفتن شان با پزشک خود مشورت کنید. زانو بند ها علاوه بر ایجاد ثبات میتوانند با ایجاد یک فشار کنترل شده به تقویت بافت زانو نیز کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.