محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

گردن درد نشانه چیست و گردنبند طبی چه کمکی می کند؟

گردن درد نشانه چیست و گردنبند طبی چه کمکی می کند؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد با گروه های سنی مختلف دچار آن شوند، گردن درد می باشد. این مشکل معمولا به دلیل بروز ناراحتی در مهره های گردن رخ می دهد و در صورت ادامه پیدا کردن می تواند موجب بروز ناراحتی های شدیدتری شود. به طور کلی گردن درد به دلایل مختلفی برای افراد رخ می دهد. در صورتی که به هنگام ایستادن و نشستن های طولانی مدت چانه به سمت جلوکشیده شده و شانه ها نیز مقداری کشیده شوند، گردن درد ایجاد می گردد. در برخی مواقع پزشکان گردنبند طبی را برای جلوگیری از خم شدن و حرکت سریع گردن تجویز می کنند. همچنین از عوامل دیگری که می تواند موجب بروز گردن درد شود، پارگی و آسیب دیدگی دیسک میان مهره های گردن و همچنین ابتلا به انواع بیماری های مربوط به ماهیچه های گردن می باشد.

گردن درد می تواند نشان دهنده بروز مشکلات جدی تری در ناحیه گردن باشد. از جمله این مشکلات می توان به انواع بیماری های عصبی، عروقی، روماتولوژیک و … باشد. در صورتی که گردن درد همراه با علائم دیگری مانند سردرد، بی حسی، گیجی، خستگی، تب و … باشد، می تواند نشان دهنده موارد جدی تری باشد و برای رفع این مشکل حتما باید به پزشک مراجعه شود.

 

روش های درمان گردن درد

در صورتی که دچار دردها و ناراحتی هایی در ناحیه گردن خود شده اید، می تواند به کمک راه های درمانی مختلفی موجب درمان و کاهش درد گردن خود شوید. در صورتی که درد ایجاد شده در ناحیه گردن از نوع شدید و غیر قابل تحمل باشد، بهتر است برای رفع مشکل به پزشک متخصص مراجعه نموده و تحت نظر وی اقدام به انجام روش های درمانی مختلف شود. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حرکات ورزشی

یکی از راه هایی که معمولا پزشکان برای کاهش درد و ناراحتی گردن به بیماران پیشنهاد می کنند، انجام حرکات ورزشی مخصوص برای گردن می باشد. در این روش معمولا برنامه های درمانی خاصی برای بهبود درد گردن در نظر گرفته می شود که شامل انواع حرکات تقویتی و کششی می باشد. در صورت انجام این روش ها گردن به آرامی در جهت های مختلف به گردش در می آید که با گذشت زمان می تواند موجب تقویت و محکم شدن عضلات گردن شده و درد آن را به طور کامل از بین ببرد.

گردنبند طبی

یکی از بهترین و کارآمدترین روش هایی که در بسیاری از موارد برای بهبود گردن دردهای شدید و خفیف از آن استفاده می شود، گردن بند طبی می باشد. این محصول می تواند با ایجاد گردن خون و گرمای مناسب در ناحیه آسیب دیده گردن، هرگونه درد و ناراحتی را به میزان زیادی از بین ببرد. همچنین این نوع گردن بند دارای انواع مختلفی است که با ثابت نگه داشتن گردن موجب می شود تا از ایجاد حرکات شدید در آن جلوگیری شده و مهره های گردن در حالت مناسب نگه داشته شوند. همچنین این محصول به گردن کمک می کند تا در صورت آسیب دیدگی وزن سنگین سر را به راحتی تحمل نماید. گردن بند طبی با کاهش میزان فشار وارده در گردن موجب می شود تا در مدت زمانی کوتاه بهبود پیدا کرده و عملکرد مناسبی داشته باشد.

فیزیوتراپی

در بسیاری از مواقع برای بهبود درد ناحیه گردن از برنامه های درمانی فیزیوتراپی استفاده می گردد. این درمان ها می تواند شامل موارد مختلفی باشد که با توجه به نوع و میزان آسیب دیدگی گردن کاملا متفاوت است. با استفاده از این درمان ها هرگونه سفتی یا خشکی در ناحیه گردن از بین رفته و موجب تقویت عضلات گردن می گردد. همچنین این نوع درمان ها به افراد کمک می کند تا بتوانند گردن و بدن خود را در وضعیت مناسبی قرار دهند و از بروز هرگونه درد در این ناحیه جلوگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.