محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

علت گردن درد بعد از خواب و استفاده از گردنبند طبی و بالش طبی

علت گردن درد بعد از خواب و استفاده از گردنبند طبی و بالش طبی طب پوش

در برخی مواقع افراد پس از بیدار شدن از خواب دچار دردهایی خفیف یا شدید در ناحیه گردن خود می شوند که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور کلی بیدار شدن با گردن درد می تواند انجام فعالیت های مختلف را با مشکلات زیادی مواجه نماید و مشکلی بسیار آزاردهنده باشد. در برخی موارد نیاز به کراجعه به پزشک می باشد و در برخی موارد خرید گردنبند طبی و بالش طبی می تواند کمک شایانی نماید. در بسیاری از مواقع بروز درد در گردن به دلیل وضعیت نامناسب قرارگیری گردن و بدن در هنگام خواب و یا استفاده از بالش نامناسب می باشد. این موارد می تواند موجب تغییر حالت در مهره های گردن شده و در نتیجه با گذشت چند ساعت باعث بروز درد زیادی در ناحیه گردن شود.

 

دلایل گردن درد بعد از خواب

بروز درد در ناحیه گردن معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد. در برخی مواقع ممکن است به علت بروز هرگونه صدمات یا ضربه ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی شده باشد و پس از گذشت چند ساعت و بیدار شدن از خواب دردهایی در این ناحیه احساس شود. همچنین انجام هرگونه حرکات کششی شدید یا ناگهانی در ناحیه گردن می تواند دردهایی ایجاد نماید. در صورتی که عضلات گردن به صورت سفت باشند، این حرکات موجب می شود تا در هنگام خواب ناراحتی هایی در مهره های گردن ایجاد شود.

استفاده از بالش نامناسب نیز می تواند از جمله دلایل بروز گردن درد پس از بیدار شدن از خواب باشد. به طور کلی یک بالش مناسب باید دارای ارتفاع صحیحی باشد و بدن و گردن را در وضعیت متوازنی قرار دهد. در غیر این صورت گردن در زمان خواب در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و موجب بروز گردن درد می شود.

 

راه های بهبود گردن درد

به طور کلی برای رفع مشکل گردن درد راه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

گردن بند طبی

یکی از مناسب ترین و آسان ترین راه هایی که می توان انواع گردن دردهای بعد از خواب را به کمک آن درمان نمود، گردن بند طبی می باشد. افرادی که پس از بیدار شدن از خواب دچار دردهایی در ناحیه گردن خود می شوند، می توانند از گردن بندهای مناسب در هنگام خواب استفاده کنند. این کار باعث می شود تا مهره های گردن در زمان خواب در حالت مناسبی قرار بگیرند و از بروز درد در این ناحیه جلوگیری شود. همچنین این محصول در کاهش درد گردن پس از بیدار شدن از خواب نیز کاملا موثر می باشد.

در صورتی که گردن درد بعد از خواب به دلیل بروز آسیب دیدگی در این ناحیه باشد، این محصول می تواند موجب بهبود این آسیب دیدگی شده و هرگونه درد را به راحتی از بین ببرد. همچنین با استفاده از گردن بند طبی می توان از حرکات شدید گردن و همچنین از خم شدن بیش از حد گردن نیز جلوگیری شود.

بالش مناسب

یکی دیگر از راه هایی که می تواند موجب جلوگیری از بروز گردن درد بعد از خواب شود، استفاده از بالش مناسب می باشد. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند از ارتفاع زیاد سر در هنگام خواب و همچنین وضعیت نامناسب قرارگیری ستون فقرات خود جلوگیری نمایند، باید از بالشی با جنس و ارتفاع مناسبی استفاده نمایند.

حرکات ورزشی و فیزیوتراپی

از جمله راه هایی که در زمینه بهبود گردن درد پس از خواب می توان از آن استفاده نمود، انجام حرکات کششی مناسب و درمان های فیزیوتراپی می باشد. در صورتی که این گردن درد از نوع ادامه دار باشد، باید به کمک روش های درمانی فیزیوتراپی برای بهبود آن اقدام نمود. همچنین پس از بیدار شدن از خواب، انجام برخی حرکات کششی و ورزشی در ناحیه گردن می تواند به رفع درد کمک نموده و موجب تقویت عضلات گردن شود.

دیدگاهی در مورد “علت گردن درد بعد از خواب و استفاده از گردنبند طبی و بالش طبی

  1. مچ بند طبی گفت:

    برای این مواردی که گردن با فرم بد روی بالش بوده و گردن درد گرفتیم هم باید از گردنبند طبی استفاده کنیم؟

    1. درود.
      استفاده از گردنبند طبی با توجه به توصیه پزشک باید نجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.