محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

راه های جلوگیری از زانو درد در فصل سرما

راه های جلوگیری از زانو درد در فصل سرماو استفاده از زانوبند طبی

بسیاری از افراد در سنین مختلف در فصول سر سال مانند پاییز و زمستان دچار دردهایی در مفاصل زانوی خود می شوند. این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها خشکی مفصل در هوای سرد می باشد. به طور کلی افرادی که در این فصول دچار زانو درد می شوند، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.ارائه راه حل مناسب مانند استفاده از زانوبند طبی در این مقاله بررسی خواهد شد. در برخی مواقع نیز علت بروز زانو درد درد در آب و هوای سرد، کمبود انواع ویتامین های مورد نیاز در بدن می باشد که در این فصول موجب بروز درد در ناحیه زانو می گردد. از این رو این افراد به هنگام رسیدن فصول سر همواره به دنبال این هستند که علت زانو درد خود را بدانند تا بتوانند اقدام به درمان آن نمایند.

 

علل زانو درد در فصول سرد

 

مشکل زانو درد در فصول سرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هریک از آنها با توجه به عوامل محیطی کاملا متفاوت می باشند. یکی از این دلایل مربوط به پوکی استخوان در افرادی با سنین بالا می باشد. آرتروز و پوکی استخوان از جمله مشکلاتی هستند که موجب پوسیدگی استخوان های زانو خواهند شد. در فصل های سرد با کاهش دما این مشکل در زانو تشدید شده و موجب بروز درد می گردد.

همچنین افرادی که دارای بیماری هایی نظیر تنگی عروق خونی مواجه هستند، ممکن است در هوای سرد به زانو دردهای شدیدی مبتلا شوند. پزشکان علاوه بر این دلایل علت بروز زانو درد در فصل سرما را کمبود ویتامین دی در بدن و همچنین خشکی مفاصل زانو عنوان می کنند.

 

پیشگیری از زانو درد در فصل سرما

به طور کلی افراد برای جلوگیری از بروز هرگونه درد در ناحیه زانو بهتر است برخی از روش های آسان را دنبال نمایند. یکی از این راه ها، استفاده از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز در فصل سرما یم باشد. مصرف ویتامین هایی مانند D3 موجب می شود تا استخوان ها و مفاصل زانو تقویت پیدا کرده و استحکام خود را حفظ نمایند. پزشک متخصص با توجه به عواملی نظیر سن، نوع و میزان زانو درد انواع مکمل های مورد نیاز را برای افراد تجویز می نماید. از این رو در صورت بروز این مشکل بهتر است حتما به پزشک مراجعه نمایید.

ماساژ و فعالیت های ورزشی

یکی دیگر از راه ها استفاده از روش هایی مانند ماساژ و فعالیت های ورزشی می باشد. ماساژ می تواند محل بروز درد مفاصل را پیدا نموده و درد این ناحیه را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. انجام فعالیت های بدنی به صورت روزانه نیز کمک می کند تا ناراحتی ایجاد شده در زانو رفع گردد. همچنین ورزش به رفع خشکی مفاصل زانو کمک بسیار زیادی می کند و موجب می شود تا از بروز هرگونه درد و آسیب دیدگی در ناحیه زانو جلوگیری گردد.

زانوبندهای طبی

در صورت بروز زانو درد در فصول سرد می توان برای گرم نگه داشتن این ناحیه و کاهش درد از زانوبندهای طبی نیز استفاده نمود. اینگونه زانوبندها می توانند به خوبی ناحیه آسیب دیده زانو را گرم نگه داشته و با افزایش گردش خون در این ناحیه درد را به میزان زیادی کاهش دهند. این نوع زانوبندها در مدل ها و جنس های مختلفی در بازار موجود می باشند که افراد می توانند با توجه به نوع و میزان درد زانوی خود هریک از آن ها را مورد استفاده قرار دهند.

همچنین زانوبندهای طبی می توانند از زانو به خوبی حمایت و نگهداری نمایند. در نتیجه با استفاده از آن می توان در این فصول انواع فعالیت های روزمره را به راحتی انجام داد. ورزشکاران نیز می توانند در این فصول به هنگام انجام فعالیت های ورزشی مختلف و برای جلوگیری از خشکی زانوی خود این محصول را مورد استفاده قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.