محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

نکات مهم درباره کمردرد های بارداری و استفاده از شکم بند بارداری و کمربند بارداری

نکات مهم درباره کمردرد های بارداری و استفاده از شکم بند بارداری و کمربند بارداری

کمربند های بارداری امروزه به گونه ای طراحی شده اند که نه تنها در دوران پس از زایمان بلکه در دوران بارداری نیز میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. تفاوت ها و کاربرد های اینگونه کمربند ها تا حدی متفاوت است و تفاوت آشکار آن ها در نحوه ی طراحی کمربند قابل مشاهده می باشد. عوارض بارداری و استفاده از شکم بند بارداری معمولا خود را در ماه های آخر بارداری به صورت کمر‌درد و فشار در ناحیه ی پایین ستون فقرات ظاهر میکند و استفاده از کمربند طبی در این دوران می‌تواند تا حد زیادی به مهاردرد کمک کند.

 

توصیه های مهم درباره ی کمردرد در ماه های آخر بارداری

بروز کمردرد در ماه های آخر بارداری لازم است تا تحت نظر یک پزشک مورد بررسی قرار بگیرد و سهل انگاری در مورد این مشکل می‌تواند ریسک سلامتی مادر و نوزاد را افزایش دهد. بهترین راه برای مبارزه با این عوارض توجه به اصولیست که میتوان با رعایت آن ها از بروز درد پیشگیری کرد. اگر قصد دارید زایمان خود را به صورت طبیعی انجام دهید انجام پیاده روی روزانه می تواند هم در جلوگیری از کمردرد و هم داشتن یک زایمان کم دردسر موثر باشد. اما در افرادی که قصد دارند زایمان خود را به صورت سزارین انجام دهند انجام فعالیت بدنی زیاد توصیه نمیشود.

در روز های آخر بارداری از انجام کارهای سنگین مثل چیدن اتاق نوزاد خودداری کنید؛ این موضوع خود به تنهایی میتواند باعث بروز کمردرد شدید در این دوران شود.

 

اهمیت رژیم غذایی

یبوست میتواند فشار زیادی را به لگن و کمر شما وارد کرده و در نتیجه تجربه ی بدی را در ماه های آخر بارداری ایجاد کند. به این منظور بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که ریسک دچار شدن به یبوست را کاهش دهد. انتظار می‌رود که در این دوران روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و استفاده از سبزی و میوه را فراموش نکنید.

همچنین اگر بارداری خود را زیر نظر یک پزشک بگذرانید در ماه های پایانی آزمایش کم خونی و عفونت کلیه و مجاری ادراری برای شما تجویز خواهد شد تا از عوارض این مشکلات جلوگیری شود.

 

پوشش راحت

از پوشیدن کفش های پاشنه دار و لباس های تنگ در روز ها و ماه های آخر بارداری جلوگیری کنید همچنین از فعالیت های شدید خودداری کنید چرا که این سهل انگاری می‌تواند در مواردی حتی سبب سقط شدن جنین نیز بشود.

 

شکم بند بارداری

شکم بند های بارداری به گونه ای طراحی می‌شوند که بتوان به کمک تسمه های کمربند ابعاد آن را بر روی شکم تنظیم کرده و طی بازه ی زمانی بارداری به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از افراد نگران بروز شکستگی های ریز در ناحیه ی پوست در اثر بارداری هستند که انتظار می‌رود با استفاده از شکم بند های طبی ریسک بروز این مشکل تا حد زیادی کاهش پیدا کند. اما مهم ترین عارضه ای که میتواند در دوران بارداری بروز پیدا کند تغییر شکل ستون فقرات در اثر تحمل فشار است. همچنین در این دوران عادت های بدن تغییر کرده و شیوه ی ایستادن یا نشستن ممکن است دستخوش تغییر شود. در این مورد استفاده از شکم بند بارداری میتواند موثر واقع شود و نوعی ثبات را در ناحیه ی کمر و پهلو ها ایجاد کند.

 

کمربند بارداری چیست؟

کمربند های بارداری نوعی کمربند طبی هستند که معمولا طول کوتاه تری دارند و ناحیه ی زیر شکم را ساپورت میکنن. بافت کمربند بارداری بافتی سفت و سخت تر است و می تواند به کنترل درد های های کمر و لگن کمک کند. این نواحی در دوران بارداری نیازمند قدرت و مقاومت بیشتری هستند و استفاده از کمربند طبی میتواند به تقویت عضلات این ناحیه کمک کند همچنین در افرادی که پیش از دوران بارداری نیز با مشکلاتی در ناحیه ی ستون فقرات رو به رو هستند استفاده از کمربند طبی از طرف پزشک توصیه خواهد شد.

 

نحوه ی استفاده از کمربند بارداری

کمربند طبی بارداری را میتوانید روی لباس زیر یا پیراهن های معمولی مورد استفاده قرار دهید. استفاده ی مستقیم از آن ها بر روی پوست بدن توصیه نمیشود. نام های دیگر کمربند های بارداری؛بریس یا استرپ است. این کمربند ها معمولا روی شکم را پوشش نداره و در مجموع و وزن و ابعاد کمتری نسبت به شکم بند بارداری دارند.

 

قیمت شکم بند و کمربند بارداری

شکم بند بارداری در نمونه های با کیفیت قیمت پایه ی ۲۰۰ هزارتومان را دارند. کمربند های بارداری نیز با توجه به بافت ضخیم و قوی تری که دارند می‌توانند قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار تومان داشته باشند. توجه داشته باشید که کمربند های بی کیفیت نمی توانند کارایی بالایی داشته باشند و هر چند با قیمت های پایینی عرضه میشوند اما در هنگام استفاده به علت طراحی نامناسب ممکن است تجربه ی بروز درد را ایجاد کرده و یا عوارض دیگری برای مادر و جنین داشته باشند. کمربند و شکم بند بارداری وسیله ای بادوام برای استفاده های طولانی مدت و مکرر است و میتوانید از آن برای دفعات دیگر بارداری خود یا دیگران استفاده کنید.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.