دسته بندی

چند دلیل مهم برای دردهای آرنج و استفاده از آرنج بند طبی

دلایل مهم و اصلی درد آرنج

علت درد آرنج و راه های درمان آن موضوعیست که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت و برخی راهکار های درمانی شایع نیز توضیح داده خواهد شد. انتظار می رود که در پایان مقاله اطلاعات شفاف تری در مورد این مشکل و راه های پیشگیری از آن به دست آورید. آرنج درد مشکلی رایج در بین افراد ورزشکار یا افرادی که فعالیت شدید بدنی دارند می باشد اما این مشکل می تواند برای افرادی که چرخه ی زندگی معمولی تری نیز دارند به وجود آید. آرنج دارای بافت پیچیده ای می باشد و نقش مهمی در حرکت دادن دست برای خم کردن ساعد دارد به دلیل پیچیده بودن این بافت گاها یافتن علت درد در این نواحی دشوار به نظر می رسد.

 

دلایل مهم و اصلی درد آرنج

بورسیت آرنج یکی از مشکلاتی است که می تواند آرنج فرد را به خود درگیر کند. این مشکل زمانی پیش می آید که سر استخوان آرنج در اثر یک ضربه یا آسیب دیدگی دچار التهاب شود. گاها علت این مشکل به علت نقرص یا آرتریت نیز برمیگردد. از نشانه های بورسیت وجود التهاب و ورم در ناحیه ی سر استخوان آرنج است.

 

کدام دسته از ورزشکاران مستعد ابتلا به درد آرنج هستند؟

در این زمینه دو دسته از ورزشکاران از ریسک زیادی برخوردارند. افراد گلف باز و افراد تنیس باز. در افراد تنیس باز بخش خارجی استخوان آرنج معروف به اپی کندیل به خاطر انجام حرکات تکراری دست می تواند دچار آسیب شود به همین علت توصیه می شود که این افراد در حین ورزش یا در صورت آسیب دیدگی از آرنج بند استفاده کنند. آرنج بند ورزشی می تواند به ذخیره ی انرژی و عملکرد بهتر افراد ورزشکار نیز کمک دهنده باشد.التهاب تاندون ها در افراد ورزشکار می تواند خود را به صورت احساس التهاب یا ورم و گرم شدن در ناحیه ی خارجی بازو نشان دهد.

 

آرنج بند طبی و کاربرد آن

آرنج بند طبی عموما برای افرادی که با ریسک خشکی مفصل رو به رو هستند تجویز می شود اما می توان از این آرنج در موارد پیشگیرانه نیز استفاده کرد. این خطر تنها متوجه افراد ورزشکار نیست و افرادی که به طور مکرر مشغول کار با ابزار های خاص یا کار با رایانه هستند نیز در صورت نیاز می توانند از آرنج بند های طبی استفاده کنند. سیستم بدنی هر فرد متفاوت می باشد و در انتخاب آرنج بند نیز لازم است نوع نیاز و ابعاد بدنی خود و محیط کار را در نظر گرفت. انجام یک حرکت ساده خود به تنهایی مشکل ساز نیست در اغلب موارد تکرار زیاد یک حرکت می تواند منجر به درد و التهاب در ناحیه ی آرنج شود.

آرنج بند طبی و oppo و باند تنیس آلبو

آرنج بند طبی و oppo و باند تنیس آلبو

علت درد آرنج و راه های درمان آن؛ آشنایی بیشتر با آرنج بند طبی

آرنج بند می تواند خطر پارگی تاندون و درد مزمن ناشی از آن را در بین افراد ورزش کار و به ویژه تنیس بازان که بیشتر در معرض اینگونه آسیب ها هستند کاهش دهد چرا که آرنج بند میزان فشار وارد شده بر روی تاندون ها را کاهش داده و از ساییده شدن این بخش جلوگیری می کند. زمانی که نیروی انقباضی در بخش های مختلف ساعد منتشر شود می توان انتظار داشت که آسیب دیدگی نیز سریعتر درمان شود.

 

درمان در رفتگی و شکستگی آرنج؛ کاربرد آرنج درد طبی

زمانی که افراد در ناحیه ی آرنج دچار آسیب دیدگی حاد می شوند استفاده از آرنج بند طبی راه حلی برای ثابت نگاه داشتن این بخش می باشد به این ترتیب که پس از آسیب دیدگی لازم است تا با احتیاط از بریس نرم استفاده شود و اندام فرد تا زمان دریافت روش های درمانی پیشرفته تر تا جای ممکن حرکت نکند.

 

قیمت آرنج بند طبی

آرنج بند های طبی هم اکنون با طراحی و بافت های مختلفی در بازار موجود هستند و بسته به الیاف به کار رفته و ابعاد خود می توانند قیمت متفاوتی نیز داشته باشند با این وجود شما می توانید به هزینه ای حدود ۱۰۰ هزار تومان یکی از پرفروش ترین آرنج بند های طبی موجود در بازار را تهیه کنید.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.