دسته بندی

معرفی انواع آرنج بند طبی و موارد استفاده از هر یک

معرفی انواع آرنج بند طبی و موارد استفاده از هر یک

استفاده از آرنج بند طبی یکی از ساده ترین روش های درمان دردهای عضلانی و استوخانی در ناحیه آرنج دست و حتی پیشگیری از آن است. این محصول مطابق با علم و فناوری روز دنیا و متناسب با اناتومی بدن ساخته شده است و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. همچنین جز روش های غیر تهاجمی می باشد که قیمت آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. این وسیله انواع بسیار متنوعی با توجه به نیاز بیماران دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

 

موارد استفاده از آرنج بند طبی

مفصل آرنج به دلایل بسیار متفاوتی ممکن است دچار آسیب، کشیدگی و حتی شکستگی و … شود. در این شرایط استفاده از آرنج بند طبی باعث میشود تا تور آن کاهش پیدا کند، درد آن را کاهش دهد و همچنین با محدود کردن حرکات دست باعث تسریع بخشیدن به دوره درمان و نقاهت شود. شما به راحیت با بهره بردن از این وسیله میتوانید دردهای خود را از بین ببرید.  از دیگر موارد استفاده آن میتوان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • در هنگام کشیدگی و پارگی عضلات و تاندون های دست در زمان فعالیت های ورزشی مانند: تنیس و … قابل استفاده است.
  • برای تسکین درد در فیزیوتراپی کارایی دارد.
  • برای توان بخشی موثر می باشد.
  • دردهای موضعی، آرتروز و … را تسکین میدهد.
  • بعد از جراحی دست به کار گرفته می شود.
  • در هنگام دردرفتگی و شکستگی استخوان آرنج نیز قابل استفاده می باشد.
  • در زمان رگ به رگ شدن دست نیز میتوان از آن بهره مند شد.
  • و … .

استفاده از این محصول توسط تجویز و تشخیص پزشک انجام می شود. میزان فشار وارد شده توسط آن در ناحیه آسیب دیده نیز بستگی به میزان درد دارد و اگر به درستی انجام نشود ممکن است تاثیر برعکسی داشته باشد و موجب تحلیل رفتن عضلات شما شود.

 

انواع ارنج بند طبی و کاربرد هر یک

قطعا برای هر نوع آسیب و دردی نمی توان از یک نوع آرنج بند طبی استفاده کرد. این ارنج بندها خود دارای انواع متنوعی از نظر عملکرد و طراحی هستند که باعث شده است بتوانید با توجه به میزان و ناحیه درد خود آن را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. انواع آرنج بند طبی عبارتند از:

  • آستین: این نمونه که ساده ترین آن است از جنس پارچه بوده و بر روی آرنج کشیده می شود. این وسیله قادر به محافظت نسبی از آرنج شما خواهد بود. هیچ اقلامی جهت بستن و یا نگهداشتن آن وجود ندارد و به راحتی میتوانید از آن در زیر لباس و در هر شرایط و مکانی بهره ببرید. اسن ارنج بندها ساده ترین نوع هستند که نیاز هب تجویز پزشک هم ندارد و قیمت آن ها نیز بسیار ارزان است.
  • تثبیت کننده یا گردن آویز: اگر دچار آسیب دیدگی شدید شدید میتوانید این گزینه را انتخاب کنید. با استفاده از آن حرکات دست شما محدود خواهد شد. در اغلب موارد شکستگی و … از این آرنج بند استفاده می شود.
  • بریس: نوع دیگری از آرنج بندی های طبی است که در دوران نقاهت برای بهبودی زودتر مورد استفاده قرار میگیرد. برای افراد ورزشکار مانند: بسکتبالیست ها و … گزینه ایده آلی است/ درون پارچه آنها حلقه های فنری وجود دارد که به راحتی حرکت دست کمک میکند.

 

خرید ارنج بند طبی از تولیدی

قبل از خرید ارنج بند طبی باید با پزشک خود مشور کنید و متناسب با درد و آسیبی که برایتان رخ داده است یکی از انواع آن را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید کنید. بهترین روش خرید، تهیه آن از تولید کننده به صورت مستقیم و از طریق اینترنت و آنلاین است. چرا که از کیفیت آن مطمئن خواهید بود و همچنین قیمت مناسبی نیز خواهد داشت.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.