دسته بندی

انواع کمردرد و علت به وجود آمدن و استفاده از کمربند طبی

انواع کمردرد و علت به وجود آمدن

انواع کمردرد و علت به وجود آمدن آن یکی از مسائل مهم روز می باشد و در ادامه در مورد کمربند های طبی و کاربردی که در درمان کمردرد دارند صحبت خواهد شد. پیش از انتخاب نوع درمان لازم است تا با علت کمردرد و نواحی درگیر به ذهنیت شفافی رسیده و در ادامه به کمک مشاوره با پزشک شیوه ی درمانی و خرید کمربند طبی  را انتخاب کنیم. کمردرد موضوعی رایج در بین مشکلات ارتوپدیست و امروزه علت شیوع آن را می توان به شغل های رایج و روزمره ی کاری افراد مرتبط دانست.

 

انواع کمردرد و علت به وجود آمدن آن

کمردرد قسمت پایینی بالاتنه را به خود درگیر کرده و می تواند فشار خود را به لگن و پاها نیز منتقل کند. علت شایع کمردرد به مشکلات مربوط به مهره های کمر نسبت داده میشوند همچنین در مواردی که لیگامانهای استخوان های ستون مهره دچار مشکل شوند می توان شاهد بروز کمردرد بود. لیگامانها بافت هایی هستند که ستون مهره ها را به یکدیگر میچسبانند.

 

نحوه ی پیشگیری از کمردرد

کمردرد مشکلی رایج و در عین حال قابل پیشگیری می باشد به این شکل که بسیاری از افراد شاغل ممکن است تحت تاثیر این درد نتوانند در محیط کاری حضور پیدا کنند. درد های اینچنینی در طول زمان و در اثر یک عادت خاص در نحوه ی نشستن یا حرکت ایجاد می شوند و چنانچه شما بتوانید به طور روزانه از سلامت و استراحت بدن خود مطمئن شوید این موضوع خنثی خواهد شد. از راه های مناسب برای مهار کمردرد استفاده از کمربند های طبی به طور اصولی و روزانه است. هر چند برخی از انواع کمربند های طبی برای افرادی تجویز می شوند که دچار مشکلات جدی در ناحیه ی کمر شده اند اما برخی از این کمربند ها نیز وجود دارند که می توانند توسط افرادی که قصد پیشگیری از عارضه ی کمردرد را دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

انواع کمردرد و علت به وجود آمدن آن؛ نقش کمربند طبی در مهار کمردرد

در مواردی که فرد دچار شکستگی دیسک؛ آسیب دیدن مهره های کمر و آرتروز شده باشد می تواند درد های شدیدی را در ناحیه ی کمر تجربه کند به این منظور ابزار های ارتوپدی خاصی مانند کمربند طبی در نظر گرفته شده اند که می توانند این درد را به شیوه هایی تحت کنترل درآورند یا به فرد کمک کنند تا دوره ی درمان و التیام خود را پشت سر بگذارد. کمربند های طبی به کمک بالشتک ها یا آتل هایی که در نواحی کمر؛پهلو و شکم ایجاد می‌کنند می توانند از حرکت ناگهانی نقاط حساس بدن و تحمل درد ناشی از کمردرد کمک دهنده باشند به این شکل که از حرکت برخی نقاط جلوگیری کرده یا فشار استخوان ها را به نواحی دیگر منتقل می کنند.

کمربند طبی دیسک کمر

هزینه ی تهیه ی یک کمربند طبی چقدر است؟

شما می توانید انواع مختلفی از کمربند های طبی با طراحی های مختلف را در بازار ایران مشاهده و تهیه کنید. طیف قیمت این کمربند ها می تواند از ۱۰۰ هزار تومان به بالا باشد به این شکل که برای هر نوع از طراحی و مورد استفاده؛ انواع خاصی از کمربند موجود می باشد. به خاطر داشته باشید که استفاده از کمربند های پیچیده نیازمند مشاوره با پزشک و آگاهی از سایزبندی مناسب می باشد و استفاده ی خوددرمانگرانه در این زمینه توصیه نمی شود.

 

چه عواملی در ایجاد کمردرد تاثیرگذار هستند؟

کمردرد همیشه ناشی از یکجانشینی یا فعالیت بیش از حد بدن نیست. افرادی که اعتیاد به مصرف سیگار دارند یا استرس و افسردگی را تجربه می کنند نیز مستعد ابتلا به کمردرد هستند. همچنین کمردرد یک مشکل رایج در بین افرادی است که از اضافه وزن برخوردار هستند. کمردرد ها می توانند به صورت دوره ای یا نسبتا دائم و وابسته به نوع فعالیت بدنی رخ دهند پس چنانچه کمردرد تبدیل به بخشی از روزمره ی شما شده است وقت آن است در مورد درمان و پیشگیری از پیشرفت مشکل وارد عمل شوید.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.