محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

ورزش های مناسب قوز کمر و پشت و استفاده از قوزبند

ورزش های مناسب قوز کمر و پشت و استفاده از قوزبند

درد در ناحیه ی کمر از مشکلات شایعی ست که امروزه افراد زیادی با لایف استایل های مختلف ممکن است به آن دچار شوند. عادت های نامناسب و شیوه ی کار روزانه تاثیر قابل توجهی بر درد های شایع و عوارض مربوط به آناتومی کمر دارد. قوزبند طبی می تواند برای این افراد باعث اصلاح قوز کمر شود. در ادبیات علمی به مشکل قوز کمر؛ کیفوز نیز گفته میشود که در هنگام بروز میتواند مشکلات دیگری مثل پوکی استخوان و ضعف بدنی را نیز ایجاد کند. زمانی که شما با یک برنامه ی صحیح به انجام ورزش های مربوط به کمر و قوزکمر بپردازید میتوان انتظار داشت که در طولانی مدت؛ قدرت و سلامت و هماهنگی بیشتری در ناحیه ی کمر ایجاد شود.

 

روش های درمانی موازی

ورزش یکی از شیوه های درمانی برای رفع قوز کمر است که میتواند در کنار دیگر درمان ها مورد استفاده قرار بگیرد و این شیوه ها بر اساس آناتومی افراد و علت های ابتلای فرد به مشکل قوز کمر تجویز میشوند چرا که بسیار اهمیت دارد یک فرد بر اثر چه عادت ها یا پتانسیل هایی به قوز کمر دچار شده است.

یک ورزش ساده برای تقویت پشت و کمر پکینگ نام دارد که در این حالت لازم است ابتدا به حالت عادی بایستید و کم کم عضلات شکم خود را سفت کنید سپس توجه خود را متوجه کتف ها کرده و آن ها را بالا و پایین ببرید. هر بار که کتف خود را بالا می آورید یا منقبض میکنید این کار را به مدت چند ثانیه نگه دارید و این کار را چندین بار تکرار کنید تا بدن شما آماده ی تمرین شود. این ورزش را زمانی که بر روی شکم خوابیده اید نیز بهتر است انجام دهید. هدف این است که کتف شما درگیر حرکت انقباضی شده و تقویت شود. شاید در ابتدا انجام این حرکات ساده به نظر برسد اما تکرار متداوم این ورزش ها میتواند تاثیر قابل توجهی بر تقویت عضلات کمر داشته باشد.

 

ورزش های مناسب برای قوز کمر و پشت، تقویت شکم

شکم خود یک عضله است که در اغلب موارد به علت شیوه های غلط زندگی؛ قدرت خود را از دست داده و تبدیل به عضله ای شل و بی حالت میشود که کنترلی بر روی آن نداریم. زمانی که عضلات شکم ضعیف شوند ممکن است مشکلاتی برای کمر ایجاد شوند چرا که ستون فقرات بخشی از نیروی پشتیبان خود را از دست داده است پس در ورزش های مربوط به قوز کمر؛ ورزش هایی نیز برای تقویت عضله ی شکم تجویز میشود. برای اینکار بر روی زمین دراز بکشید به شکلی که شکم شما به طرف زمین باشد و سپس بر روی یک زانو بشینید و پای دیگر خود را هم تراز با کمر بالا آورید. دست مخالف پای بالا آورده ی خود را بالا آورده و به سمت جلو بکشید. این ورزش را چندین بار تکرار کرده و سپس در مورد پا و دست دیگر خود امتحان کنید.

 

استفاده از قوزبند طبی

قوزبند یک ابزار کمکی است که میتواند به ثابت تر نگه داشتن کمر در حالت صحیح کمک کند و برای افرادی که عادت های نامناسبی در شیوه ی ایستادن و نشستن دارند نیز توصیه میشود. قوزبند طبی معمولا از مواد ضد حساسیت درست شده و در هنگام استفاده نوعی درمان مکمل برای ورزش هستند و شما می توانید اغلب این قوزبند ها را در زیر لباس و به صورت مخفی نیز استفاده کنید تا در هنگام کار یا ورزش مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این وسیله میتواند نوعی اقدام پیشگیرانه برای افرادی باشد که عادت های نامناسبی دارند و ممکن است هنوز چندان به قوزکمر دچار نشده باشند. به طور مثال اگر هر روز پس از بازگشت از اداره دچار کمردرد میشوید و متوجه شده اید که عادت بدی در هنگام نشستن دارید استفاده از این وسیله میتواند کمک دهنده باشد.

 

در هنگام تهیه ی قوزبند طبی لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟

از جمله نکاتی که بیشتر افراد در هنگام خرید به آن توجه نکرده و باعث میشود تجربه ی ناخوش آیندی از خرید خود داشته باشند این است که به سایز بندی قوز بند های طبی توجه نمی کنند. قوزبند طبی مانند اغلب کمربند های طبی در شش سایز مختلف تولید میشود و در هنگام استفاده نیز لازم است بسیار راحت و با فشار خیلی کم بسته شود. قوزبندی که فشار و درد زیادی را برای شما ایجاد کرده و انجام اعمال عادی روزمره را دشوار میکند احتمالا قوزبندیست که مناسب اندازه ی بدن شما نیست.

 

تجربه ی افراد در حین استفاده از قوزبند طبی

بسیاری از افراد در روز ها و هفته های استفاده از قوزبند طبی ممکن است حس کنند مانعی بر سر راه حرکات عادی آن ها قرار گرفته و از این عمل خسته شوند اما پس از مدتی به استفاده از قوزبند عادت میکنند و نتایج طبی کم کم خود را نشان خواهد داد. در هنگام رانندگی یا حین خواب؛ لزومی ندارد که از این وسیله استفاده کنید اما در حین نشستن پشت میز یا انجام ورزش های سبک میتوان از این وسیله برای اصلاح عادت های نادرست استفاده کرد. در هنگام شست و شوی این محصول نیز بهتر است از چنگ زدن آن خودداری کرده و از قراردادن آن در ماشین لباسشویی خودداری کنید. فراموش نکنید که این وسیله را باید بر روی یک لباس بپوشید و مستقیما در ارتباط با پوست بدن قرار ندهید.

 

قیمت قوزبند طبی چقدر است؟

محبوب ترین و پرفروش ترین این محصولات معمولا با قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تومان عرضه میشوند اما میتوان با صرف هزینه ی بیشتر نمونه های خاص این محصول که طراحی و بافت متفاوت تری نیز دارند را تهیه کرد. در حین استفاده ی روزمره معمولا بین هر ۶ تا ۸ ساعت استفاده میتوانید برای ساعتی این وسیله را از بدن جدا کرده و امکان استراحت را فراهم کنید.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.