محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

نکات مهم در محیط کار برای زانوی آسیب دیده و استفاده از زانوبند

نکات مهم در محیط کار برای زانوی آسیب دیده و استفاده از زانوبند

در زانو چهار بخش اصلی وجود دارد که روی هم رفته بزرگترین مفصل بدن را تشکیل داده و نقش جدی در پیشبرد اعمال روزمره ی ما ایجاد میکنند. مشکلات و درد های زانو میتواند در اثر آسیب دیدن استخوان؛ رباط ها یا تاندون ها و غضروف ایجاد شود. این مشکلات میتوانند شامل شکستگی کشکک؛ در رفتن و پارگی رباط صلیبی ظاهر شوند. رباط های جانبی نیز معمولا در اثر ضربات خارجی ایجاد شده و باعث میشوند زانو رو به پهلو ها خم شود. پزشک می تواند زانوبند طبی را به بیمار تجویز نماید.

دوره ی التیام و درمان مشکلات زانو میتواند مدت زمان های مختلفی را شامل شده و برای افراد این سوال پیش بیاید که چگونه میتوان با مشکلات زانو در محیط کار حاضر شد و بازدهی بهتری داشت؟

 

رعایت موارد ضروری در محیط کار برای زانوی آسیب دیده

این موضوع بستگی زیادی به نوع آسیب وارده به زانو دارد به طور مثال باید توجه داشته باشید که آیا در محل درد دچار تورم شده اید؟ هنگامی که پای خود را حرکت میدهید صدای خاصی از مفصل زانو شنیده میشود؟ معمولا با توجه به نوع مشکل لازم است تا درمان خاصی را در پیش گرفته و در صورت لزوم مدتی با گچ و بریس روزگار بگذرانید. بی حرکت نگه داشتن عضو آسیب دیده در زمانی که لازم است بافت بدن به ترمیم جدی خود بپردازد اقدامی اجتناب ناپذیر است که اینکار با توجه به شدت آسیب میتواند با ابزار های مختلفی صورت بگیرد.

گچ گرفتن زانو معمولا در آسیب های جدی صورت میگیرد اما از بریس و زانو بند میتوان در پس از دوران خارج شدن پا از گچ یا در مورد زانو درد هایی که از حساسیت کمتری برخوردارند نیز استفاده نمود.

 

پزشکان معمولا برای درمان زانوی آسیب دیده چه مسائلی را توصیه میکنند؟

با توجه به سن و حجم توده ی بدنی ممکن است لازم باشد تا از یک عصا استفاده کنید. این کار کمک میکند تا فشار کمتری متوجه زانو شود همچنین برخی تمرین های مخصوص می تواند کمک کند تا زانو مجددا قدرت خود را به دست آورده و دوره ی درمان خود را پشت سر بگذارد. در این دوران ممکن است لازم باشد تا از دارو های ضد التهابی نیز استفاده کنید چرا که می توانند به کاهش درد و تورم کمک کنند. جراحی ها معمولا برای بازگرداندن تمام قوا و عملکرد های زانو صورت می‌گیرند و برخی ترجیح میدهند با یک درد جزیی یا کم اهمیت به کمک درمان های ارتوپدی کنار بیایند.

این جراحی ها معمولا به صورت بسیار ظریف و با ایجاد برش های جزئی صورت می‌گیرند و تمام ساختار های آسیب دیده را مورد ترمیم قرار میدهند. این نوع جراحی ها برای افرادی که کار حرفه ای یا ورزش قهرمانی را دنبال میکنند میتواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

زانوبند های طبی به چه شکل طراحی می‌شوند؟

زانوبند های طبی میتوانند با بافت های سخت و طراحی خاصی جهت ثابت نگه داشتن زانو ساخته شوند و معمولا شکل ظاهری آن ها بسیار بزرگتر از زانوبند های ورزشیست. برخی از این زانوبند طبی میتوانند از وزن نسبتا بیشتری برخوردار باشند و قسمتی از بالا و پایین زانو را کاملا پوشش دهند تا زانو به طور ناگهانی سست و خم نشود. در هنگام خرید این زانوبند ها لازم است به ابعاد بدنی خود توجه کرده و با توجه به سن و توده ی بدنی زانوبند مناسبی را تهیه کنید. مدت زمان استفاده از زانوبند طبی از طرف پزشک تعیین میشود.

 

تجربه ی افراد در مورد استفاده از زانوبند طبی

نحوه ی بستن زانوبند باید به گونه ای باشد که فشار زانو را اصطلاحا گرفته و تجربه ی بهتری را ایجاد کند؛ شل بودن یا تنگ بستن زانوبند کمک خاصی به درمان و بهبود وضعیت زانو نمیکند. زانو بند لازم است از استحکام بالایی برخوردار باشد چرا که ممکن است لازم باشد در یک بازه ی زمانی طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. از زانوبند های طبی معمولا برای مشکلاتی مثل التهاب مفصلی؛ سندرومی که باعث آسیب بافت کشکک میشود و به پاتلوفمورال معروف است و همچنین مشکل آرتروز استفاده میشود.

هرچقدر که زانوبند بتواند فشار بیشتری را از روی زانو بردارد میتوان انتظار داشت که در هنگام استفاده درد کمتری را تجربه کرد و معمولا این عملکرد در زانوبند هایی که در ساختار آن ها از سیلیکون استفاده شده بیشتر دیده میشود.

 

زانوبند های ساده برای استفاده ی روزمره

برخی افراد که از زانوبند برای موارد ورزشی یا صرفا مهار درد های جزیی پا استفاده میکنند میتوانند از انواع ساده تر و سبکتر زانوبند استفاده کنند. معمولا این زانوبند ها حجم کمی داشته و به راحتی میتوان از آن ها در زیر لباس استفاده کرد و همچنین قیمت کمتری نسبت به زانوبند های ویژه و آتل دار دارند. این زانوبند ها باعث افزایش حرارت بدن شده و روند گردش خون در ناحیه ی زانو را تحت تاثیر قرار میدهند به این ترتیب در هنگام استفاده میتوان انتظار داشت که درد های زانو را تا حد زیادی مهار کنند. این نوع از زانوبند ها از طرف افرادی که دچار آرتروز یا ضرب دیدگی نیز شده اند میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

قیمت انواع زانوبند

برخی از انواع زانوبند های ساده و کم حجم که کاربرد خوبی در محیط کار و فضای بیرون از خانه را دارند را میتوان با قیمتی زیر ۱۰۰ هزارتومان تهیه کرد. اما انواع تخصصی تر و سخت تر زانوبند مثل زانوبند های آتل دار می‌توانند بازه ی قیمتی بسیار متفاوتی داشته باشند و گاها به ۷۰۰ یا ۸۰۰ تومان نیز برسند. با این حال یک زانوبند مناسب با بافت خوب وسیله ای بادوام برای استفاده ی طولانی مدت است و میتوان با خرید یک زانوبند از بسیاری از عوارض فرسایش زانو جلوگیری کرد.

قیمت روپوش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.