محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

دلایل مختلف زانودرد و استفاده از زانوبند

دلایل مختلف زانودرد و استفاده از زانوبند

از جمله دلایل زانودرد مشکل آرتروز زانوست که در بین انواع علل زانودرد از شیوع بیشتری برخوردار است همچنین آسیب دیدن رباط های ناحیه ی زانو؛ آسیب دیدن غضروف ها و نقرس نیز میتواند باعث بروز درد در ناحیه ی زانو شود. زانودرد میتواند خود را با نشانه هایی مثل ضعیف شدن و سستی؛ ناتوانی فرد در صاف کردن زانو و قرمز و گرم شدن پوست نشان دهد.  گاهی اوقات افرادی که آسیب یا فرسایش را در این ناحیه تجربه میکنند می توانند از زانو بند طبی یا بریس زانو استفاده نمایند. ممکن است در مورد نوعی صدای غیر عادی در حین حرکت دادن زانو گزارش دهند.

 

تشخیص علت زانو درد

گاهی اوقات علت بروز زانو درد میتواند پیچیده و مرموز تر از آن باشد که با روش های ساده مثل بررسی و فشار دادن مفصل بتوان به آن پی برد. در این موارد پزشک ممکن است از عکس برداری رادیولوژی؛ ام آرآی و سی تی اسکن نیز استفاده کند مخصوصا اگر فرد مبتلا به داشتن عفونت مشکوک باشد به این منظور لازم است آزمایش خون  نیز صورت بگیرد. سپس بسته به علت درد و میزان آن شیوه های درمانی مختلفی تجویز میشود که فیزیوتراپی و لیزر درمانی از جمله ی این درمان ها می باشند.

 

دلایل مختلف زانودرد و راه های درمان آن

داشتن وزن زیاد یکی از علل عمده ی ابتلا به زانو درد است و به طور بدیهی؛ کاهش وزن میتواند به کنترل و مهار درد در ناحیه ی زانو کمک کند. زمانی که وزن فرد افزایش پیدا میکند؛ فشار وارده به مفاصل افزایش پیدا کرده و علاوه بر زانو قسمت هایی مثل لگن را نیز درگیر کند. به این ترتیب با کاهش وزن میتوان انتظار داشت که به تدریج میزان درد در این نواحی نیز کاهش پیدا کند.

انجام تمرین های حرکتی معمولا تاثیر خود را پس از مدتی نشان میدهد بخصوص در افرادی که با مشکل آرتروز زانو رو به رو هستند موثر واقع شود. افراد پس از مدتی کاهش میزان ورم و سفتی و درد ناشی از آرتروز را با انجام تمرین های حرکتی گزارش داده اند بخصوص ورزش هایی که باعث میشوند عضلات این نواحی تقویت شده و در نتیجه دامنه ی حرکت مفصل فرد افزایش پیدا کند.

 

نتایج استفاده از زانو بند طبی

چنانچه مشکل زانو به شکلی باشد که فرد قادر به کنترل آن نبوده و بعضا در حین راه رفتن بر زمین بیوفتد؛ زانوبند هایی تجویز میشوند که میتوانند این حالت ثبات را ایجاد کنند و همچنین باعث کاهش درد در فرد مبتلا شوند.  زانو بند طبی یا بریس زانو با توجه به اندازه و مشکل پا میتواند طراحی های مختلفی داشته باشد و اغلب برای افرادی که با بیماری آرتریت رنج میبرند میتواند موثر واقع شود.

 

 

انواع زانوبند طبی و کاربرد های آن

زانوبند ها میتوانند توسط افراد ورزشکار؛ خانه دار یا افرادی که به مشکلات مربوط به زانو دست و پنجه نرم میکنند مورد استفاده قرار بگیرد. در افرادی که زانو دوران ترمیم و بهبود را پشت سر گذاشته یا حرکت پیدا کردن بیش از حد مفصل زانو با ریسک همراه است؛ زانوبند هایی تجویز میشود که بافت سخت تری داشته و ثبات ایجاد میکنند. بلندی و میزان پوشش زانوبند نیز در میزان تاثیرگذاری آن تاثیرگذار خواهد بود و از این بابت میتوان تنوع بالایی را در بین زانوبند های طبی مشاهده کرد.

به طور مثال برخی از زانوبند ها به شکل یک نوار بوده و در زیر کشکک زانو قرار میگیرند اما انواع دیگر که معمولا کاربرد بیشتری نیز دارند به طور همزمان بخشی از بالا و پایین کشکک زانو را پوشش داده و به روی ران نیز میرسند. معمولا در این نوع زانو بند ها یک حفره بر روی پوشش سطح زانو قرار گرفته است.

 

قیمت زانوبند های طبی

زانو بند های طبی را میتوان بر اساس سه معیار دسته بندی کرد و به طور تخمینی در مورد قیمت آن ها گفت. انواعی از زانوبند ها که بافت ساده تری داشته و حجم کمتری نیز دارند را میتوان با قیمتی زیر ۱۰۰ هزارتومان تهیه کرد. انواه زانوبند هایی که بافت پیچیده و سخت تری داشته و کاربرد بیشتری دارند با قیمتی در حدود ۲۰۰ هزارتومان قابل تهیه هستند و در نهایت زانوبند های مفصل دار که حجم زیادی داشته و برای مشکلات جدی تری مورد استفاده قرار میگیرند قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار تومان یا بیشتر دارند.

معمولا زانوبند هایی که دارای بافت سیلیکونی هستند از بازده بیشتری نیز برخوردارند. سیلیکون ماده ای عجیب و پرکاربرد در صنعت است که میتواند به بهبود کیفیت محصولات ارتوپدی نیز بسیار کمک دهنده باشد. علت محبوبیت این ماده شباهت بسیار بالای آن به بافت بینظیر بدن انسان است.

 

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.