محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

علت دردهای قوزک پا و درمان آن با قوزک بند طبی

علت دردهای قوزک پا و درمان آن با قوزک بند طبی

مچ پا یا قوزک میتواند درد خود را با نشانه هایی مثل ضعف یا حرارت بیش از حد نشان دهد. همچنین اگر این مشکلات با تپ یا سابقه ی دیسک کمر و تغییر رنگ همراه باشند بهتر است تحت نظر یک پزشک دوره ی درمان خود را آغاز کنید. قوزک پا در صورتی که دچار مشکل شود میتواند کار تحمل وزن بدن را دشوار کرده و به مرور دردهای دیگری را متوجه دیگر مفاصل بدن کند. معاینه ی قوزک پا توسط پزشک و توصه به استفاده از قوزک بند پا طبی معمولا به این صورت انجام میگیرد که شما تا چه اندازه قادر به راه رفتن با مچ پای آسیب دیده ی خود هستید؟ همچنین نشانه های مشکوک به عفونت مثل تب و قرمز شدن بدن یا علایم غیر عادی نیز لازم است توسط پزشک بررسی شوند.

 

آرتروز چگونه خود را در قوزک پا نشان میدهد؟

آرتروز میتواند خود را در مفاصل مختلفی منجمله قوزک پا نشان دهد هرچند این نوع درد از طرف افرادی که مبتلا به آرتروز هستند کمتر گزارش میشود. آرتروز میتواند به مرور زمان بافت غضروفی را از بین برده و احساس درد را ایجاد کند. چنانچه در ناحیه ی قوزک پا دچار درد و خشکی و تورم شده اید این موضوع می‌تواند مرتبط با رماتیسم باشد. خوده آسیب دیدگی غضروف می‌تواند به تدریج باعث ایجاد مشکل آرتروز شود چرا که از بین رفتن یک بافت غضروفی میتواند به تدریج به نواحی دیگر نیز گسترش پیدا کند. آسیب دیدگی غضروف میتواند در نتیجه ی رگ به رگ شدن و آسیب دیدن قوزک پا ایجاد شود.

 

شایع ترین درد های قوزک پا

معمولا شکستگی های زیادی در ناحیه ی پا مربوط به مچ هستند و با توجه به نوع شکستگی می‌توانند سیر درمانی متفاوتی نیز داشته باشند به طور مثال در شکستگی های جدی که پا اصطلاحا رگ به رگ شده است؛ فرد لازم است که مورد جراحی قرار بگیرد. از نشانه های رگ به رگ شدن این است که فرد احساس میکند مچ پایش از جای خود جدا شده و با توجه به شدت آسیب؛ شیوه ی درمان نیز میتواند متفاوت باشد.

نقرس نیز میتواند علت گزارش درد در ناحیه ی قوزک پا باشد بخصوص اگر مدت زیادیست که با نقرس دست و پنجه نرم میکنید؛ علت مشکل میتواند مربوط به نقرس باشد هرچند در بین آسیب های مربوط به مچ پا؛ نقرس موضوعیست که از شیوع کمتری برخوردار است.

 

موارد استفاده ی قوزک بند پا

برخی از افرادی که مواردی مثل شکسته شدن پا را تجربه میکنند پس از باز کردن گچ پا ممکن است همچنان درد خفیفی را در ناحیه ی قوزک پا تجربه کنند که در این مورد استفاده ی موقت از یک قوزک بند میتواند تا حد زیادی مفید واقع شود. همچنین افرادی که به طور مداوم ورزش میکنند نیز میتوانند از قوزک بند استفاده کنند؛ این کار میتواند به محافظت از پا و افزایش مقاومت آن کمک کند. در برخی افراد استفاده از یک قوزک بند که بتواند حرارت پا را افزایش دهد میتواند تا حد زیادی به کاهش درد کمک کند بخصوص قوزک بند هایی که بافت فشرده تری داشته به کمک ایجاد فشار میتوانند حرکت خون را تحت تاثیر قرار دهند.

 

تجربه ی افراد در مورد استفاده از قوزک بند

قوزک بند هایی که برای مصارف عمومی تر مثل استفاده در سالن های ورزشی و انجام امور روزمره تولید میشوند معمولا به صورت جفتی به فروش میرسند و ضخامت کمتری نیز دارند. قوزک بند های طبی دارای بافت کشی قوی تری بوده و معمولا دارای نوار هایی برای تنظیم کردن میزان ثبات قوزک بند هستند. در هنگام خرید قوزک بند لازم است تا به سایز بندی توجه کرده و با توجه به حجم توده ی بدنی خود این محصول را تهیه کنید. قوزک بند ها ابزار های طبی مناسبی برای مهار درد ها و مشکلات ناشی از کشیدگی رباط پا هستند.

 

قیمت قوزک بند طبی

قوزک بند های طبی می‌توانند قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان داشته باشند که معمولا موارد محبوب و پرفروش طبی در این حوزه قرار می‌گیرند. اما با قیمتی زیر ۱۰۰ هزار تومان نیز میتوان انواعی از قوزک بند های مناسب برای مصارف روزمره و سالن های ورزشی را تهیه کرد. خرید یک قوزک بند با بافت و قیمت مناسب میتواند خریدی مقرون به صرفه باشد چرا که قوزک بند وسیله ای ایست که میتواند در طولانی مدت و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت روپوش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.