محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

آیا استفاده از کمربند طبی نیاز به دستور پزشک دارد؟

آیا استفاده از کمربند طبی نیاز به دستور پزشک دارد؟

با فراگیر شدن استفاده از کمربند های طبی به منظور کاهش یا کنترل درد های مربوط به ستون فقرات این پرسش برای بسیاری از افراد پیش می آید که آیا میتوان این محصول را بدون تجویز پزشک نیز از طریق داروخانه تهیه کرد؟ استفاده از کمربند طبی در صورتی که به صورت غیر اصولی و افراطی صورت بگیرد ممکن است عوارضی را برای فرد ایجاد کند اما اگر با تجربه متوجه شده اید که کمربند طبی باعث کاهش درد شما میشود میتوان از آن در مواقع بروز درد شدید و به طور موقت استفاده کرد. شایع ترین عوارض استفاده ی غیر اصولی و طولانی مدت بدون تجویز پزشک از کمربند طبی؛ ضعیف شدن عضلات کمر و بروز حملات درد بیشتر است.

 

استفاده از کمربند طبی نیاز به تجویز پزشک دارد یا هر کسی می تواند از داروخانه آن را تهیه کند؟

در صورتی که کمربند طبی را برای دوران حاملگی یا پس از آن مورد استفاده قرار میدهید این فرایند میتواند بدون تجویز پزشک نیز صورت بگیرد. باید توجه داشته باشید که کمربند طبی حاملگی با انواعی از آن که در دوران پس از حاملگی مورد استفاده قرار میگیرند متفاوت است. کمربند های بعد از زایمان لازم است تا چند هفته پس از تولد نوزاد مورد استفاده قرار بگیرند.

 

توجه به مشکل اصلی کمر

به این ترتیب در هنگام استفاده ی خود‌درمان گرانه از کمربند های طبی لازم است تا به علت استفاده از آن و کاربردی که در زندگی روزمره ی شما دارد توجه کنید. برخی از مشکلات کمر بسیار حساس و سرنوشت ساز هستند یا ممکن است نیازمند پشت سر گذاشتن جراحی یا تمرین های فیزیوتراپی داشته باشند. کمربند طبی در زمینه ی کمردرد های جدی تنها یکی از وسیله های کمکی است و مشکلات حاد کمر نیازمند مراقبت های جدی میباشند.

 

قیمت کمربند طبی

انواع ساده ی کمربند های طبی می‌توانند طول کوتاه تری داشته و صرفا نقاط پایین کمر را مورد پوشش قرار دهند. این این کمربند ها می توان در زیر لباس نیز استفاده کرد و بدون این که نمای خاصی داشته باشد به فعالیت های روزمره در بیرون از خانه پرداخت. قیمت این قبیل کمربند ها می تواند از ۲۰۰ هزارتومان نیز شروع شود. اما در موارد پیشرفته تر مثل کمربند های طبی آتل دار یا کمربند هایی که برای پوشش تمام محدوده ی کمر مورد استفاده قرار میگیرند میتوان کمربند هایی در حدود ۵۰۰ یا یک ملیون تومان را تهیه نمود.

 

چه رفتارهایی باعث بروز کمردرد میشوند؟

چنانچه وسایل را به شیوه ی غیر منطقی بلند یا جابجا کنید می‌توان انتظار بروز کمردرد و مشکلات شدید در ناحیه ی کمر را داشت. توجه داشته باشید که بدن ما انسان ها امروزه برای انجام کارهای سنگین و دشوار ساخته نشده و وادار ساختن افراد به انجام کارهای سنگین عملی غیر اخلاقیست. آرتروز؛ دلایل ژنتیکی؛ پارگی یا فتق دیسک کمر و همچنین اسکولیز از دیگر عوامل ابتلا به مشکلات مزمن در ناحیه ی کمر است.

 

کمربند طبی مناسب برای کنترل درد های خفیف

کمربند های طبی الاستیک برای کنترل درد های سطحی و متوسط طراحی شده اند که پرفروش ترین نمونه های موجود در بازار نیز به حساب می آیند. قیمت تمام شده ی این نوع از کمربند ها نیز معمولا به گونه ایست که بیشتر افراد توانایی خرید آن را داشته باشند اما در هنگام خرید این کمربند ها توجه داشته باشید که یک کمربند با بافت یا مواد اولیه ی نامرغوب نمی‌تواند کمکی به بهبود درد شما کند و ممکن است در طولانی مدت عوارض ناشی از کمردرد را نیز افزایش دهد. همچنین توجه داشته باشید که طراحی پیچیده و داشتن امکانات جانبی زیاد لزوما به معنی مناسب تر بودن کمربند طبی نیست.

 

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.