دسته بندی

نکات مهم در خرید و استفاده از شکم بند بعد از زایمان

شکم بند بعد از زایمان  چیست ؟

شکم بند ها انواع گوناگونی دارند که یکی از پر استفاده ترین نمونه های آن برای بانوان شکم بند بعد از زایمان می باشد. این شکم بند طبی همانطور که از نام آن مشخص است در دوران پس زایمان به روش سزارین و یا حتی طبیعی استفاده می شود. تناسب اندام یکی از مهم ترین خواسته های بانوان است که بعد از دوران بارداری و فارغ شدن به آن توجه می کنند. برای آنکه شکم افتاده و اویزانی نداشته باشید و یا شکمتان دچار ورم نشود، بعد از به دنیا آمدن فرزند دلبندتان می توانید از این محصول کمک بگیرید.

 

چه زمانی بعد از زایمان برای شروع استفاده از این شکم بند مناسب است؟

به کار گیری این روش همان توصیه مادربزرگ ها در ایام قدیم است که میگفتند با پارچه ای دور شکم خود را ببندید. مناسب ترین زمان برای استفاده از این شکم بند فردای روز زایمان می باشد. هرچند ممکن است مشکلاتی نظیر به اغوش کشیدن فرزندتان و … را احتمالا داشته باشد اما شک نکنید که از استفاده آن پشیمان نخواهید شد. شما باید تا حدود ۸ الی ۹ هفته بعد از زایمان نیز از آن استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید. استفاده از آن باعث فشار آمدن به ناحیه شکم و رحم میشود و نتیجه ای جز بازگشت فرم اصلی بدن و همچنین داشتن شکمی تخت و صاف ندارد. برای بانوانی که سزارین کرده اند و دارای زخم و بخیه هستند هم علاوه بر حفظ عضلات شکم موجب محکم نگه داشتن بخیه ها نیز میشود.

انواع شکم بند بعد از زایمان

شکم بندیهای بعد از زایمان انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز خود میتوانید آن ها را انتخاب و خریداری نمایید، انواع این شکم بندها عبارتند از:

  • شکم بند شکمی

این نمونه که بسیار پر طرفدار است دارای پارچه کشی است و به راحتی ناحیه میانی بدن را پوشش میدهد. محل بسته شدن آن نیز با توجه به طراحی های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی به صورت چسبی، برخی قلاب و … در نظر گرفته شده اند تا استفاده اسانی داشته باشند.

  • شکم بند لگنی یا همان گن

این شکم بند اطراف لگن را هم میپوشاند. اغلب به صورت کشی است و باشن شما راهم نگه می ارد . باعث سفت تر شدن آن هم میشود. این نمونه نیز خود دارای طراحی های گوناگونی است.

  • شکم بند چسبان

نمونه چسبان باعث فرم دهی به بدن شما میشود. جنس آن ها از پارچه های کمپرسی درمانی است و گزینه خوبی برای محافظت از شکم، تقویت عضلات باسن و … می باشد.

 

نکات مهم در خرید شکم بند بعد از زایمان

استفاده از شکم بند بعد از زایمان باعث تسکین درد شما میشود. باید نمونه ای را انتخاب کنید تا احساس راحتی بیشتری در آن داشته باشید و سبب تشدید درد شما در ناحیه شکم نباشد. به کشی بودن این شکم بند توجه کنید تا بتوانید به راحتی و به تنهایی آن را بپوشید و مورد استفاده قرار دهید. جنس پارچه آن، عبور جریان هوا، ضد تعریق بودن و … از سری دیگر مشخصاتی است که در هنگام خرید باید بدان توجه کنید.

 

قیمت شکم بند بعد از زایمان

هر یک از انواع این شکم بند مشخصات و ویژگی های متفاوتی دارد که بر قیمت نهایی و فروش آن ها نیز موثر است. شما علاوه بر نیاز خود باید به قیمت و بودجه آن ها نیز توجه کنید. البته باید بدانید این محصول به صورت یکبار مصرف نمی باشد و میتوانید جدا از روزهای پس از زایمان در زمان های دیگری نیز از آن استفاده کنید به همین خاطر ارزش خرید آن بالا است و تا مدت ها قابل استفاده می باشد.

قیمت روپوش پزشکی سفید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.