محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

نکات استفاده از کمربند طبی برای گودی کمر

نکات استفاده از کمربند طبی برای گودی کمر

کمربند های طبی ابزاری ارتوپدی برای ساپورت و تقویت عضلات و استخوان های کمر هستند که انواع مختلفی از آن ها برای مقابله با آسیب های ستون فقرات طراحی شده اند. گودی کمر از مشکلات شایعی‌ست که نظم حاکم بر ستون فقرات را برهم زده و موجب بروز درد های مزمن در این ناحیه میشود. برخی پزشکان برای کمک به بیمار استفاده از کمربند طبی را توصیه می کنند. در حالت عادی یک فرورفتگی جزئی در پایان ستون فقرات وجود دارد اما زمانی که این گودی بیشتر از حد نرمال شود اصطلاحا گفته میشود که فرد دچار گودی کمر شده است.

در ادبیات طبی به این مشکل لوردوز کمری گفته میشود و در ادامه اگر قسمت بالای ستون فقرات دچار برآمدگی بیش از حد شود به آن کیفوز میگویند. هر دوی این عدم تعادل ها میتوانند تجربه ی درد را در ناحیه ی خاص خود ایجاد کنند. پس اگر درد را در ناحیه ی پایین ستون فقرات بیشتر تجربه می‌کنید این مشکل می‌تواند به دلیل بروز گودی کمر باشد.

 

چه مسایلی باعث ایجاد گودی کمر میشوند؟

وضعیت آناتومی شکم تاثیرگذار بر سلامت ستون فقرات میباشد. حجم شکم تنها مساله ای زیبایی شناختی نیست؛ زمانی که شکم از اندازه ی طبیعی خود بزرگتر و سنگین تر شود؛ ریسک بروز گودی کمر افزایش پیدا میکند. چنانچه فردی بیش از حد لاغر باشد و عضلات شکم ضعیفی داشته باشد نیز ممکن است به مشکل گودی کمر دچار شود. اگر میخواهید به این مشکل دچار نشوید در ابتدا عادت نشستن خود را اصلاح کنید. در برخی موارد گودی کمر یک مشکل ژنتیکی‌ست که در ادبیات علمی به آن آکندروپلازی گفته میشود. این بیماری باعث رشد غیر طبیعی غضروف و در نتیجه کوتاه شدن قد افراد میشود.

 

 

نقش کمربندهای طبی در کنترل گودی کمر

کمربند های طبی یکی از شیوه های درمانی هستند که میتوانند در کنار ورزش و دارو برای بهبود وضعیت گودی کمر مورد استفاده قرار بگیرند. کمربند های طبی از ستون فقرات فرد بیمار مراقبت کرده و قادر هستند برخی از نشانگان بیماری را از بین ببرند یا از آن جلوگیری به عمل آورند. با این وجود استفاده ی طولانی مدت از کمربند طبی توصیه نمی‌شود بخصوص کمربند هایی که از انعطاف پذیری پایینی برخوردار هستند صرفا در دوران التیام می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. کارکرد این نوع از کمربند طبی محدود کردن حرکات ناحیه ی آسیب دیده است.

 

آیا استفاده از کمربند طبی برای گودی کمر موثر است؟

چنانچه تحت نظر پزشک از این ابزار استفاده کنید می‌توان انتظار داشت که مشکل تا حد زیادی بهبود پیدا کند؛ توجه داشته باشید که حتی اگر علایم بهبودی را مشاهده کردید تا زمانی که با پزشک معالج خود مشورت نکرده اید کنارگذاشتن کمربند توصیه نمیشود. امروزه کمربند های طبی مخصوص گودی کمر به گونه ای طراحی میشوند که اغلب دارای پد کمری هستند. این پد ها کمک میکنند تا کمربند نسبت به گودی کمر تنظیم شده و به کمک بند های تعبیه شده می توان فشار وارد شده از طرف کمربند را تنظیم کرد. کمربند طبی نرم و سخت نیز دستورالعملی برای استفاده دارند.

 

از کمربند طبی چه استفاده های دیگری میتوان به عمل آورد؟

کمربند های طبی مخصوص گودی کمر در مواردی می‌توانند برای کمردرد های شدید و علایم فتق دیسک کمر یا افرادی که دچار آرتروز هستند نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اندازه ی دور کمر اغلب با ۶ تنظیم میشود که در هنگام خرید لازم است به اندازه ی توده ی بدنی خود توجه داشته باشید. کمربند سایز s با ابعادی به اندازه ی ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر می‌تواند بسته شود اما کمربند های سایز xxxl در ابعادی بالاتر از ۱۲۰ سانتی متر نیز میتوانند بسته شوند.

 

قیمت کمربند های طبی گودی کمر

انواع پرفروش و محبوب این نوع از کمربند ها با قیمتی در حدود ۳۰۰ هزارتومان موجود می باشند. کمربند های مخصوص گودی کمر دارای آتل هستند که در برخی موارد این آتل ها میتوانند از جنس فلز نیز باشند. در نسل جدید این کمربند ها از آتل های پلی بروپیلن استفاده می‌شود. مواد به کار رفته در کمربند های طبی معمولا ضد حساسیت هستند اما به هر صورت در هنگام استفاده لازم است بر روی یک لباس قرار بگیرند. برای آسیب ندیدن کمربند و چسب آن بهتر است از شستن کمربند در ماشین لباسشویی یا چنگ زدن آن خودداری کنید و در شست و شو از آب سرد استفاده کنید.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.