محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

مشکلات ناشی از کمر درد و دیسک کمر

مشکلات ناشی از کمر درد و دیسک کمر-کمربند طبی طب پوش

سبک زندگی مردم دنیای جدید به خاطر ساکن بودن بیش از حد مشکلات و عوارض خاص خود را ایجاد میکنند که از جمله ی این مشکلات دیسک کمر و کمردرد ناشی از آن است. جالب است که بدانید کمردرد و کمربند طبی از شایع ترین مشکلاتی‌ست که افراد به علت دچار شدن به آن از حضور در محل کار اجتناب کرده و ممکن است به طور موقت یا دائمی از ادامه ی فعالیت بازبمانند.

 

دیسک کمر و کمردرد در حین انجام کار چقدر مشکل ساز است؟

مهره های کمر به وسیله ی دیسک هایی که در بین آن ها قرار گرفته به ما کمک میکنند تا بسیاری از حرکات روزمره را به راحتی انجام دهیم؛ این دیسک های غضروفی ممکن است بر اثر ساییدگی؛ ضربه ی ناگهانی یا افزایش سن دچار مشکل شده و بدن کارآمدی خود را از دست بدهد. امروزه بیشترین سن شیوع این مشکل بین ۳۰ تا ۴۰ سالگیست اما این سن برای ما انسان ها که معمولا در دهه ی سوم زندگی اوج فعالیت کاری ماست زمان مناسبی نیست و در صورت بروز مشکل می‌تواند تجربه ی بسیار بدی را ایجاد کند.

اگر سعی دارید از عوارض کمردرد و دیسک کمر جلوگیری کرده یا فشار وارده بر ستون مهره های خود را کنترل کنید استفاده از کمربند های طبی می تواند راهکار بهینه ای باشد به علاوه چنانچه از یک کمربند طبی مناسب استفاده کنید می‌توان انتظار داشت که عملکرد شما در حین انجام امور روزمره افزایش پیدا کند چرا که مکانیزم کمربند طبی اغلب بر پایه ی ذخیره ی انرژی و هدایت فشار افراطی میباشد.

 

آیا از کمربند طبی میتوان در درمان دیسک کمر استفاده کرد؟

دیسک برآمده یا دیسک فتق که در نتیجه ی افزایش سن رخ میدهد به این صورت است که صرفا دیسک ها فرسوده شده و کارآمدی خود را از دست داده اند. این مشکل به صورت تدریجی رخ میدهد و برای درمان نیز لزوما نیازمند جراحی نیست. چنانچه برای درمان دیسک برآمده به پزشک مراجعه کنید به وسیله ی یک کمربند طبی در مورد کنترل عوارض این مشکل اقدام خواهد شد. علت توصیه ی ما برای مراجعه به پزشک این است که اگر میزان مشکل از حد معمول فراتر باشد لازم است که تحت عمل جراحی قرار بگیرید؛ مانند بیمارانی که در راه رفتن مشکل پیدا کرده اند یا دیگر قادر به کنترل مثانه ی خود نیستند.

 

اگر دیسک کمر را درمان نکنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بدیهی ترین عوارض عدم درمان دیسک کمر این است که دیگر قادر نیستید حرکات ساده ی روزمره مثل جابجا کردن اشیا یا ورزش را انجام دهید و در مواردی که فرد دچار مشکل دیسک برآمده است این مشکل به تدریج بیشتر نیز خواهد شد. اما استفاده از یک کمربند طبی میتواند از پیشروی این مشکل جلوگیری کند.

 

راه های درمانی برای مبارزه با دیسک کمر

تمرین های فیزیوتراپی در بهبود مشکلات ناشی از دیسک کمر تاثیر بالایی دارند به علاوه استفاده از حرارت یا منقبض کردن عضلات به وسیله ی یخ میتواند به تسکین درد های شدید کمک کند. استفاده از یک کمربند طبی که متناسب با شیوه ی زندگی و توده ی بدنی شما باشد به علاوه استفاده از تشک های مناسب و طبی.

 

کمربند طبی و کاربرد های آن

علاوه بر مشکلات مربوط به دیسک کمر؛ کمربند های طبی را میتوان در درمان یا کنترل مشکلاتی مثل پارگی؛ سندرم فاوست و سیاتیک یا مشکل باریک بودن مجرای نخاعی به کار گرفت. با این حال برای افرادی که دچار دیسک کمر هستند؛ استفاده از کمربند طبی در حین خواب توصیه نمیشود. کمربند ها در انواع مختلف کمربند طبی نرم و کمربند طبی سخت می باشند که هر کدام کاربرد خاصی دارد. همچنین برخی کمربند ها به صورت آتل دار و فنر دار می باشند که به توصیه پزشک باید از آنها استفاده نمود.

 

قیمت کمربند طبی

کمربند های طبی آتل دار میتوانند قیمتی در حدود یک ملیون تومان نیز داشته باشند با این وجود کمربند هایی با بافت سبک تر و یا طول کوتاه تر ممکن است قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان داشته باشند. کمربند طبی وسیله ای برای استفاده از طولانی مدت است و از مواد بادوام ساخته میشود.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.