محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

ورزش های مناسب برای کسانی که کمردرد دارند

ورزش های مناسب برای کسانی که کمردرد دارند

کمردرد یکی از مشکلات رایج است که می تواند مانع از رسیدگی افراد به امور روزمره شود. وضعیت بدنی نامتعادل و نداشتن حرکات متنوع از علل اصلی بروز کمردرد است و دیر یا زود افراد را به فکر انجام برخی حرکات کششی ساده می اندازد تا به این طریق بتوانند حجم فشار وارد شده بر بدن را مدیریت و مهار کنند.

 

چه ورزش هایی برای کمردرد مناسب هستند؟

ساده ترین روش برای مبارزه با کمردرد این است که به پشت دراز بکشید و یکی از دست های خود را به حالت باز زیر کمر قرار دهید؛ سپس شکم خود را به سمت پایین فشار داده و اجازه دهید که عضلات شکم و اطراف مهره های کمر درگیر این نرمش شوند. این کار را هر بار می توانید تا ۱۰ ثانیه ادامه دهید و سپس اجازه دهید عضلات شل شوند. تکرار این حرکت علاوه بر تقویت عضلات شکم کمک میکند تا فشار های وارد شده بر کمر تخلیه شود.

در ورزش شماره ی دو لازم است تا مجددا به پشت دراز بکشید و یکی از پاهای خود را به کمک زانو جمع کرده و روی شکم بیاورید و به کمک دو دست خود زانو و ساق پا را گرفته و به سمت قفسه ی سینه فشار دهید. این ورزش علاوه بر پا میتواند قسمت های قابل توجهی از شانه؛ کمر و پایین ستون فقرات را درگیر کند.

 

کنترل کمردرد به کمک کمربند طبی

استفاده از کمربند طبی میتواند تا حد زیادی در کنترل درد های ناشی از کار پشت میزی یا فعالیت هایی که فشار شدیدی را بر مهره های کمر وارد میکنند برطرف یا کنترل کند. کمربندهای طبی در اشکال مختلفی تولید میشوند در درمان بیماری های ستون فقرات کاربرد دارند. در مورد افرادی که به طور مداوم با ریسک ابتلا به کمردرد نیز رو به رو هستند استفاده از کمردرد طبی میتواند به تقویت عضلات کمر کمک کند. این ابزار صرفا در زمانی که درد کمر تبدیل به دردی مزمن شده کاربرد ندارد بلکه میتواند جهت پیشگیری از پیشرفت مشکلات ستون فقرات نیز موثر واقع شود.

 

آیا کمربند طبی میتواند باعث تقویت عضلات شود؟

شاید کمتر افرادی را مشاهده کرده باشید که از کمربند طبی یا بریس کمر استفاده میکنند اما به علت شباهتی که بین کمربند طبی و انواع شکم بند وجود دارد میتوان نتایج مستند زیادی را از شیوه ی تاثیر این ابزار طبی تهیه کرد. از علل فروش بالای شکم بند طبی جلوگیری از عوارض ناشی از بارداریست که افراد به این روش از تعادل و سلامت عضلات شکم اطمینان پیدا میکنند. کمربند های طبی نیز به همین شکل عمل کرده و میتوان انتظار داشت که قادرهستند تعادل را در نواحی کمر ایجاد کنند چرا که این کمربند ها بر اساس یک آناتومی سالم طراحی میشوند و شکل اصلی و سالم کمر را ساپورت میکنند.

 

آیا میتوان از کمربند طبی در حین انجام فعالیت روزمره استفاده کرد؟

شما در هنگام استفاده از کمربند طبی میتوانید اشیا را جابجا کرده یا بلند کنید و انتظار داشته باشید که کمربند به خودی خود این کار را برای شما آسان تر خواهد کرد. این کمربند ها به این منظور طراحی شده اند که فشار فرسایشی را کاهش داده و انرژی بیشتری را در ناحیه ی تحت پوشش خود حفظ کنند. همچنین برای افرادی که قصد دارند مدت زیادی را به حالت نشسته یا ایستاده بگذرانند استفاده از کمربند طبی میتواند کمک دهنده باشد.

 

انواع کمربند های طبی

کمربند های طبی را میتوان با اسامی تجاری ای مثل کرست طبی؛ بریس سخت و کمربند پایین کمر تهیه کرد. کرست های طبی معمولا از جنس نرم و انعطاف پذیری هستند و ابعاد آن ها به کمک تسمه هایی که در اطراف کمربند قرار گرفته قابل تنظیم میباشد. کمربند پایین تنه نیز طول کوتاه تری داشته و ناحیه ی پایین ستون فقرات را حمایت میکند. در برخی از این نوع کمربند ها چند آهن ربا تعبیه شده تا به جریان گردش خون نیز کمک کند؛ به این ترتیب یک انتخاب مناسب برای افرادیست که به طور مثال لازم است ساعت هایی را به رانندگی بپردازند یا تمام روز را در ادارات سپری میکنند.

 

قیمت کمربند های طبی

انواع کمربند طبی که مناسب فعالیت روزمره باشند را میتوان با قیمت هایی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان را نیز تهیه کرد. کمربند هایی که برای افرادی با مشکلات جدی تجویز میشوند نیز ممکن است دارای بافت ضخیم و متراکم تری باشند و با قیمت هایی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان در بازار موجود هستند.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.