دسته بندی

مدل های روپوش پزشکی

روپوش پزشکی

هر سازمان و محیط کاری لباس کار مخصوص خود را دارد که با آن لباس شناخته می شود و این لباس فرم و یکدست نشانگر نظم در محیط کاری آن موسسه و سازمان خواهد بود که علاوه بر نظم، زیبایی و آراستگی جمیع کارکنان را در معرض نمایش می گذارد. بیمارستان نیز یکی از سازمان هایی است که بیشتر با بیماران در ارتباط است و بیشتر از سایر ادارات در معرض دید و توجه همگانی است. از این رو باید یک مشخصه ای بین مراجعه کنندگان و کارکنان باشد تا تمایز حین کار به راحتی انجام گیرد و  از آن جا که پزشکان و پرستاران جزو قشر زحمتکش و یاری رسان بیماران می باشند مدل های روپوش آن ها به رنگ سفید می باشد.

انواع مدل های روپوش کارکنان بیمارستان

در بین لباس فرم بیمارستان با توجه به بخش و کارکنان طیف رنگی مختلفی پوشیده می شود برای نمونه کسانی که در اتاق عمل هستند لباس اسکراب آبی و سبز می پوشند، پرستاران عموما لباس سرمه ای به تن می کنند و پزشکان روپوش سفید می پوشند. مطلبی که در اینجا راجع به آن حرف خواهیم زد در مورد مدل های روپوش پزشکی می باشد.

روپوش پزشکی و پرستاری و دانشجویی

روپوش های پزشکی از آن جا که لباس فرم قشر زحمتکش و مهربان جامعه هستند و با گذشت زمان نقش پر رنگ تری در بین جوامع پیدا کرده اند و کادر درمان با نام فرشته های فداکار زمینی و نجات دهنده شناخته می شوند از این رو باید لباسی در شان و منزلت چنین شغل با ارزشی برای کادر درمان در نظر گرفته شود بهترین رنگ برای انتقال این حس هم بستگی و همدردی به بیماران و همراهان آنان رنگ سفید می باشد. مدل های روپوش سفید پزشکان در انواع طرح ها برای پزشکان مردانه و زنانه دوخته می شود.

مزایای مدل روپوش سفید پزشکان

از آنجا که پزشکان در یک محیط آلوده به بیماری های مختلف کار می کنند و با افراد بسیاری سر و کار دارند سفید بودن روپوش آن ها مزیتی که دارد این است که باعث می شود در صورت ایجاد هر نوع کثیفی و لکه ای زود تشخیص داده شود و پاک شود.

روپوش پزشکی دخترانه و مردانه

با توجه به پیشرفت صنعت مد و مدلینگ در جامعه امروزی، انواع متنوع روپوش پزشکی جذاب تولید می شوند. لباس فرم و روپوش پزشکی لباسی به صورت یک تکه همانند مانتو و یا پالتو است یا اینکه به شکل دو تکه پیراهن و شلوار تولید می شود. هم بانوان و هم آقایان میتوانند از هر دو نمونه آن استفاده کنند. جنس پارچه ای که برای دوخت انواع مدل های روپوش پزشکی مردانه و زنانه استفاد می شود از پنبه، کجراه، کتان و پلی استر می باشد. همه این پارچه ها جنس مرغوبی دارند ولی هنگام تهیه روپوش سفید حتما میزان راحتی و جنس آن را در نظر بگیرید.

روپوش سفید مردانه ، کوتاه تر و برای روپوش پزشکی دخترانه ، بلند تر می باشد. البته نا گفته نماند که مدل های گوناگونی نیز وجود دارد که در طراحی با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آن ها یقه انگلیسی هستند که اغلب در دسته بندی روپوش مردانه جای دارد و نمونه های کمر دار آن هم در دسته بندی روپوش زنانه جا گرفته است. انتخاب طرح این روپوش ها بستگی به نظر شما و البته میزان راحتی شما در آن دارد. فرقی نمی کند روپوش پزشکی مردانه یا زنانه باشد در هر صورت باید دست و پا گیر نبوده و به سایز درست شما انتخاب شود.

سایز بندی روپوش های سفید پزشکان

اگر می خواهید لباس فرم خودتان را بدوزید و یا سفارش دهید طبق اندازه گیری زیر آن را بدوزید:

  • در این لباس فرم بزرگترین قسمتی که اندازه گرفته اید به عنوان اندازه دور سینه در نظر بگیرید.
  • برای سایز کمر باید گودترین قسمت از کمر در بالای لگن را اندازه بگیرید.
  • برای مشخص کردن اندازه دور باسن، برآمده ترین قسمت را اندازه بگیرید.
  • برای مشخص کردن اندازه قد هم باید از کف پا تا انتهایی ترین قسمت از فاق اندازه گیری شود.

 

نحوه رعایت موارد بهداشتی در مورد روپوش سفید

روپوش های زنانه و مردانه پزشکان  باید به طور مداوم با آب گرم ومواد شوینده شسته شود و زیر نور آفتاب خشک شود و حتما لباس های بیمارستانی جدا از سایر لباس ها شسته شود.

سخن آخر

امروزه تیم های طراحی وارد تولیدات روپوش های سفید شده اند و با ایده های نو و متفاوت انواع مدل های روپوش پزشکی را با بهترین کیفیت عرضه می کنند. طب پوش با بهره گیری از کادری مجرب و سابقه چندین ساله در تولید روپوش پزشکی جایگاه خود را در بازار ایران کسب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.