محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

راه های درمان قوز کمر و پشت و استفاده از قوزبند طبی

راه های درمان قوز کمر و پشت و استفاده از قوزبند طبی

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از انحنای ستون فقرات افراد ایجاد شود، قوز کمر است. در بسیاری از مواقع افراد به دلایل مختلفی مانند نشستن ها و ایستادن های نادرست، ژنتیک، ضربه و … دچار قوس و انحنایی در قسمت ستون فقرات کمر خود می شوند که در نهایت منجر به بروز قوز کمر و پشت می گردد. استفاده از قوزبند طبی برای درمان قوز کمک زیادی می کند. این مشکل باعث می شود تا بخش بالایی پشت کمر نسبت به سایر نواحی قوس بیشتری داشته و بالاتر به نظر برسد. در اکثر موارد عدم درمان به موقع قوس کمر می تواند منجر به ایجاد ناراحتی هایی در قسمت کمر و گردن شود. از این رو باید هرچه سریع تر نسبت به رفع این مشکل اقدام گردد.در برخی مواقع استفاده از قوزبند طبی می تواند راهگشا باشد.

به طور کلی افراد در سنین مختلف نوجوانی و بزرگسالی دچار قوز کمر می شوند که با رعایت برخی نکات و شیوه های درمانی به راحتی این مشکل قابل رفع می باشد. در برخی مواقع ممکن است افراد همراه با قوز کمر و پشت خود دچار دردهایی نیز در این ناحیه شوند که می تواند انجام فعالیت های عادی و حتی امر نشستن را نیز با مشکل مواجه نماید.

روش های درمانی قوز کمر

 برای درمان قوز کمر و پشت روش های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شدت انحنای ستون فقرات خود هریک از این روش ها را انتخاب نمایند.

 

فیزیوتراپی

یکی از اصلی ترین روش های درمانی که در زمینه برطرف کردن مشکل قوز کمر و پشت مورد استفاده قرار می گیرد، فیزیوتراپی می باشد. این روش درمانی برای افرادی مناسب می باشد که حالت قرارگیری مفاصل کمر آن ها به صورت ناصحیح بوده و در نتیجه این موقعیت قرارگیری را به راحتی تصحیح می نماید. در روش فیزیوتراپی به افزایش استحکام و مقاومت مفاصل و ماهیچه های ستون فقرات کمک زیادی می شود. در مواردی که استخوان کمر دچار عارضه رشد غیرطبیعی نیز شده باشد، پزشک استفاده از روش ها و جلسات درمانی فیزیوتراپی را به افراد توصیه می نماید.

قوزبند طبی و بریس طبی

استفاده از قوزبند طبی نیز یکی از روش هایی است که در بسیاری از مواقع بری رفع انحنای ستون فقرات و کمر افراد مورد استفاده قرار می گیرد. قوزبندهای طبی می توانند موقعیت نامناسب مهره های کمر را به مرور تغییر داده و موجب اصلاح وضعیت ستون فقرات شوند. همچنین این قوزبندها هرگونه درد و ناراحتی در این ناحیه را به راحتی از بین ببرند. افرادی که ساعت های طولانی به صورت ایستاده یا نشسته می باشند، با استفاده از این نوع قوزبند می توانند از ایجاد هرگونه انحنا و قوس در کمر و پشت خود جلوگیری نمایند.

افراد به کمک قوزبند طبی می توانند مانع از انجام جراحی بر روی کمر خود شوند و فشار وارد شده بر روی مهره های ستون فقرات را کاهش دهند. این قوزبندهای طبی در انواع مختلفی تولید می شوند که افراد با مراجعه به پزشک می توانند بهترین نوع این محصول را مطابق با وضعیت کمر و پشت خود تهیه نمایند. از این قوزبندها با توجه به شدت و نوع قوس کمر در مدت زمان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

دارو درمانی

یکی دیگر از روش های درمان قوز کمر در موارد خاص استفاده از دارو می باشدو در شرایطی که بیمار در اثر قوس کمر و پشت خود دچار دردهای شدیدی شده باشد، پزشک جهت کاهش درد و بهبود علائم قوز کمر برای بیمار دارو تجویز می کند. مصرف این داروها موجب می شود تا فرد بتواند درد ستون فقرات خود را به راحتی کنترل نماید. پزشک در این زمینه از تجویز داروهای ضعیف شروع کرده و در صورتی که درد بیش از اندازه باشد، از داروهای قوی تری در این زمینه استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.