محصولات ارتوپدی و روپوش پزشکی

علائم پارگی رباط آرنج و راه های پیشگیری

علائم پارگی رباط آرنج و راه های پیشگیری

علائم پارگی رباط آرنج چیست؟

پارگی رباط آرنج یکی از مشکلات مهمی می باشد که در صورت عدم درمان به موقع مسائل زیادی به وجود می آورد. پیش از هرچیز بهتر است بدانیم که در ناحیه ی آرنج چندین رباط وجود دارد که ممکن است در اثر آسیب ها یا ضربات ناگهانی دچار آسیب شوند. آرنج بند طبی   دست را ثابت نگه میدارد و از حرکت بی مورد آن جلوگیری می کند. تاندون ها بافت های محکمی هستند که باعث میشود عضله ها به استخوان های دست متصل شوند و گزارشات مربوط به آسیب دیدگی یا پاره شدن تاندون معمولا با درد یا التهاب همراه می باشد.

 

عوارض پارگی رباط آرنج

پس از وقوع این اتفاق نمی توان انتظار داشت که عارضه بدون رسیدگی و خود به خود بهبود پیدا کند و فرد لازم است تا یک بازه ی زمانی التیام را پشت سر بگذارد. از جمله شیوه های محافظتی که در این دوران ارائه می شود استفاده از آرنج بند های طبی برای ثابت نگاه داشتن عضو آسیب دیده است. همچنین استفاده از آرنج بند ورزشی می تواند از وقوع درد ناگهانی در اثر حرکت یا وارد شدن ضربه تا حد زیادی جلوگیری کند.

 

علت پارگی رباط آرنج چیست؟ آشنایی با انواع پارگی تاندون

آسیب های جزیی مربوط به تاندون به صورتی است که تاندون فرد آسیب دیده اما تاندون به طور کامل از استخوان جدا نشده است. اغلب آسیب دیدگی ها به همین شکل هستند و روند درمان و مراقبت نیز برای این افراد ساده تر می باشد. اما در آسیب دیدگی های جدی یعنی زمانی که رباط آرنج به طور کامل پاره شده باشد لازم است تا به کمک جراحی و مراقبت روند درمان را پشت سرگذاشت.

 

آرنج بند طبی برای پارگی رباط آرنج

آرنج بند طبی برای پارگی رباط آرنج

 

آرنج بند طبی و کاربرد های آن

آرنج بند طبی صرفا پس از آسیب دیدن تاندون ها مورد استفاده قرار نمی گیرد و افرادی که ریسک بالایی در زمینه ی آسیب دیدن و پارگی تاندون دارند مانند تنیس بازان بهتر است که در حین ورزش نیز از آرنج بند استفاده کنند با این وجود در صورت آسیب دیدگی جدی لازم است تا با احتیاط این عضو از بدن در یک آرنج بند طبی قرار بگیرد و ثبات خود را تا رسیدن به محل درمان حفظ کند.

 

قیمت آرنج بند های طبی چقدر است؟

قیمت آرنج بند طبی به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان می باشد و نمونه های محبوب و پرفروش در بازار به همین شکل قابل تهیه هستند با این وجود شما می توانید با توجه به نوع فعالیت و علاقه ی خود انواع دیگر این آرنج بند را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

علائم پارگی رباط آرنج؛ نحوه ی پیشگیری

رباط آرنج در ناحیه ی تاندون عضله ی دوسر بازویی به ندرت دچار آسیب جدی می شود و این موضوع بیشتر در مردان رایج است اما گزارشات مربوط به درد در این ناحیه و التهاب مکررا اتفاق می افتد. این تاندون در صورت آسیب دیدگی جدی نیازمند جراحیست اما می توان به کمک استفاده از آرنج بند ریسک آسیب دیدن این بخش را تا حد زیادی کاهش داد. این تصمیم بر عهده ی شماست که با توجه به نوع کار و میزان در خطر بودن ناحیه ی آرنج اقدامات پیشگیرانه را برای تاندون آرنج در نظر بگیرید.

قیمت روپوش پزشکی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.