دسته بندی

نکات مهم در شستشوی روپوش پزشکی سفید و رنگی

نکات مهم در شستشوی روپوش پزشکی سفید و رنگی

شستشوی روپوش پزشکی سفید و رنگی : مراقبت از بیماران در بیمارستان و کارکردن در بخشهایی همچون آزمایشگاه، بخش پانسمان، بخش جراحی، نظافت بیمارستان که در بعضی مواقع منجر به کثیفی لباس میشود و باعث میشود میکروب هایی به خود جذب کند. کار کردن در هر بخشی از بیمارستان مدل روپوش خود را طلب میکنند. مثلا در بخش پرستاری که بیشتر خواستار مدل روپوش پزشکی دخترانه و مردانه سفید و یا در بخش نظافت مدل روپوش سبز رنگ که هر کدام خواستار مدل طرح و رنگ خاصی هستند. با شیوه شستشوی روپوش پزشکی سفید و رنگی میتوان نمای بهتر و ماندگار تری داشت.

 

 مواردی به شیوه شستن صحیح روپوش پزشکی کمک میکند.

  •   لکه هارا به محض آلوده شدن پاک کنید.
  •  سعی کنید چند روپوش پزشکی برای خود تهیه نمایید.
  • هر دوروز با حداقل هفته ای یک بار روپوش را بشورید.
  •  روپوش پزشکی سفید خود را جدا از سایر لباس ها بشورید.
  • معمولا قسمت یقه و آستین های روپوش پزشکی رنگی یا سفید  کیفی بیشتری را نمایان میکنند بهتر است  قبل از شستن با ماشین لباسشویی این قسمت ها  را صابون لکه بری کرد.
  •  بعد از لکه دار شدن سعی کنید از شستن با آب داغ جلوگیری کنید چون باعث ماندگاری لکه و کاهش عمر پارچه می شود.

 

پس در این مقاله با من هم همراه باشید تا شما را با شیوه شستن صحیح روپوش پزشکی آشنا کنم در غیر اینصورت باید همیشه با تولیدی روپوش پزشکی خود در ارتباط باشید برای خرید روپوش پزشکی!

نحوه ی شستشوی روپوش پزشکی  آل.ده شده با چند ماده ی پر مصرف 

شستشوی روپوش پزشکی سفید و رنگی

شستشوی روپوش پزشکی سفید و رنگی

پزشکان و سایر افراد هنگام خرید روپوش پزشکی می بایست علاوه بر قیم آن به جنس آن توجه کنند تا با شستشوی زیاد خراب نشود.

رفع لکه خون از روی روپوش سفید پزشکی

لکه را سریعا با آب سرد شستشو دهید و بخاطر داشته باشید، که آب گرم لکه های خون را ثابت کرده برای از بین بردن آن کار دشواری است. بلافاصله بعد از ریختن خون روی روپوش پزشکی مردانه یا زنانه فورا با آب سرد اقدام به شستشوی آن قسمت  نمایید. اگر زمان زیادی از ریختن لکه خون روی پارچه می گذرد، بستگی به این دارد که جنس پارچه از چه نوعی میباشد. وبا استفاده از  مواد شوینده مناسب مقداری از ماده شوینده روی لکه بریزید و صبر کنید  پنج یا ده دقیقه بماند و آنگاه آن را شستشو دهید.

 

رفع پماد و روغن از روی روپوش پزشکی رنگی

برای از بین بردن لکه های پماد و روغن  از روی روپوش رنگی یا سفید باید آب گرم استفاده کرد. هر نوع مواد جامد را بدون مالیدن  روی لباس  از آن جدا کنید. مقدار مناسبی  از مواد شوینده مخصوص را روی محل موردنظر  بریزید و بگذارید پنج تا ده دقیقه روی آن بماند. و با آب داغ بشویید.

 

روپوش پزشکی سفید

در تهران مراکز زیادی اقدام به فروش روپوش پزشکی زنانه و مردانه نموده اند. این مراکز در قسمت های مختلف تهران مانند خیابان انقلاب، جمهوری، ولنجک، تجریش و همچنین در غرب تهران و شرق تهران  دیده می شود. خرید روپوش سفید از فروشگاه های اینترنتی نیز یکی از راحت ترین کارهای برای افراد می باشد. تولیدی روپوش پزشکی نیز با ارائه لباس پزشکی ارزان و با کیفیت می تواند به شما کمک زیادی نماید.

رفع لکه های داروهای مایع

رفع کردن این رنگ ها از روی روپوش پزشکی بلند و کوتاه  میتواند سخت باشه به این دلیل که به  این داروها رنگ اضافه میکنند. یک سفید کننده اکسیژن دار همراه آب خنک فراهم کنید و روپوش پزشکی کوتاه و بلند خود را در آن بغلتانید و اجازه دهید یک ساعتی در آن بماند. هر چه بیشتر بماند نتیجه بهتری برای رفع لکه دارد. این محلول برای انواع روپوش پزشکی سایز بزرگ یا کوچک و بافت روپوش پزشکی بیمارستانی مناست است.

 

رفع لکه ید

زمانی که هر ماده ای حاوی ید باعث لکه یا چروک شدن روپوش پزشکی شد، روپوش رو داخل  اب گرم و مواد شوینده آنزیم دار  قرار دهید. در این قسمت بخاطر داشته باشید که آب سرد، برای این مورد مناسب نیست و استفاده نکنید. اگر لکه رفع نشد، لباس را به مدت زمان ۴ ساعت همراه با آب گرم و مواد شوینده سفید کننده قرار دهید.

 

 رفع لکه های مدفوع استفراغ و ادرار

به علت وجود پروتئین در این مواد بعد از ریختن باید سریعا با آب سرد شسته شود. و هر نوع مواد جامد باقی مانده را سریعا با قاشق یکبار مصرف جدا کنید. و با مواد شوینده شستشو دهید. همچنین برای رفع بوی بد آن میتوانید ۱ الی ۳ قاشق جوش شیرین اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.